Gå til innhold

motorbytte m50b20 til m52b25, HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Holder på og bytte motor i min e36. Var en m50b20 singel vanos som sto i og holder på å putter inn en m52b25 singel vanos. Er OBD I org mener jeg. Og ny motor er OBD II. Har forstått det sånn at det må bli OBD I. Har begynt og sette ledningsnett fra m50 på m52'en. Men er jo ikke akkuratt plugg and play detta. Det jeg vet(correct me if im wrong) er at jeg må bruke kam sensor og veiv føler fra m50. Og now adapter til kjølevæske. Men hvordan er resten? Og insprøytning? Vet ikke 9m det hadde blitt lettere og fått i noe datasprud some r brukt på bmw 6'er og sette på. Dkal jo kjøre kompressor siden uansett.

Setter pris på svar. Har vellldig lyst og kjøre e36 igjenn

Endret av aholan
Skrevet

Har du ikke ledningsnette fra m52b25 motoren? Er jo bare å sette på plass minus,hjernen, og reléne.. Bytta fra m42b18 i min til m52b28. Er jo bare den store runde som skal pluggest ut [emoji14]

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Skrevet

Var ikke med komplett ledningsnett fra m52 nei. Men på m50 er det jo den store runde kontakten, men er jo ikke det på m52'en?

Takk for svar

Skrevet (endret)

Hallå,

Det du behöver göra är att koppla in alla funktioner som kräver kablar mellan kaross och motor. Det är alltså tex startmotor, varvtal, plus, jord, tändning, generatorladdgivare, tempgivare, etc.

Det görs ju enklast vid stora motorkontaktstycket som nämnts ovan.

Sen behöver man även programmera bort EWS på M52 motorn annars kommer den inte starta. Det kan jag fixa så bara skicka mig PM för mer info om det.

Dessutom går det att mappa  ett Specialchip till M52 med kompressor så är inget måste med datasprut. (Jag fixar chip till kompressormatad M52) Men om man vill mappa själv så är ju datasprut att rekommendera, men då behöver man sätta sig in i hur den elektroniken ska kopplas (klart mer jobb än att bara koppla in motorn) och sen behöver man sätta sig in i hur mappningen ska göras. (eller betala någon som kan göra det.)

Mvh
A.Fekzen

Endret av Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...