Gå til innhold

Feilmeldinger, brems og antispinn. E87

Anbefalte innlegg

Skrevet

post-69687-0-03754000-1447702708_thumb.j

post-69687-0-74784000-1447702728_thumb.j

Disse feilmeldingene kommer når jeg starter bilen. 
Samt funker ikke antispinn. 

Noen som har fått noe lignende tidligere? Det er en 2006 Bmw 118d. E87.

Tror ikke det er abs sensor feil, for det hadde jeg tidligere, og da lyste håndbrekklampa rødt, abs og antispinn virket ikke og cruisekontrollen funket ikke, men den funker nå med disse feilmeldingene. (renset abs-sensorene da jeg la om til vinterdekk i tilfelle det var de)

Takk for svar.

Skrevet

Du må ta diagnose for å finne eksakt hva som er feil. Er du uheldig så er det feil med abs sentralen. Dette er en svakhet på E87 ifra 04 til 07. Den koster ca 4000kr ny + jobben med å bytte den.

Er du heldig så er der rattvinkel sensoren din som begynner å fuske. Husker ikke pris på den, men den er mye letter å bytte enn hele ABS sentralen.

Men som sakt så må du ta en diagnose på bilen for å finne ut hvilke av komponentene som fusker. Hvis ABS virker så er det ikke feil med abs sensor.

Skrevet

Fikk akkurat samme feil på min 1er for 1 uke siden. Tok diagnose og da var det com-feil på rattvinkelsensor, men jeg stoppet bare bilen og startet den igjen så var feilen vekk, men den kommer sikkert igjen.

Er ikke sikkert at det er ABS sentral, men kan hende. Umulig å vite før du har tatt en diagnose.

Skrevet

ligger på rundt 4800 kr for en nyrattvinkelsensor tror jeg? ser ut som man må kjøpe hele "stykket" der både høyre, venstre og cruisekontroll armene sitter i. + diagnose, koding..

Skrevet

Ok. Har ikke sjekket nøyaktig pris på den, men BMW verkstedet jeg tok diagnose hos skulle ha 8000kr for ny ABS sentral inkl jobb med å bytte den hvis den var ødelagt. Selve sentralen kostet 3500kr ny. Jeg hadde byttet den selv hvis den hadde vært ødelagt.

Skrevet

Har du ulyd i noen hjul lager? Var borte i det selv på min E87 ifjor. Ble 4 stk originale hjullagre. Problem løst,har ikke vært plaget med det etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...