Thundercoil Skrevet November 27, 2015 Share Skrevet November 27, 2015 (endret) Hei Har søkt og googlet litt på dette emnet. Funnet par tråder med samme problem, men de logger jo selvfølgelig aldri inn igjen og skriver hva som ble løsningen Har ikke lyd i førerdør, i det hele tatt, aldri hatt det og ikke forrige eier heller. Det er heller ikke noe skurring eller noe som kommer og går, og er uavhengig av kildene: CD, Radio (FM og DAB+), USB, bluetooth og Aux, Har til nå byttet MID pga pikselfeil, dette hjalp ikke. Har byttet ut OEM Business CD spiller med ettermarkeds Kenwood spiller, samt ISO-overgang. Har derfor luket ut MID, HU og første del av ledningsnettet som feilkilder. Feilen må derfor ligge i kablene mellom elementer og ISO adapter et sted. I førerdøren har jeg vel en mellomtone/bass, en mellomtone/diskant og rett over dørpanelet en diskant. Ingen av disse gir lyd. Disse tre har jo hver sin + og - kabel, altså totalt 6 kabler som er trekt ut fra elementene. Er det ikke litt rart at alle disse har brudd, dersom alt annet av knapper, vindusheis, belysning og memory virker? Men noe er så klart gale med kablene, da jeg tviler på at alle 3 elementene har tatt kvelden Uansett. Lurte på om noen visste føringen på disse kablene, og om de går direkte til spiller/iso/bavariakontakten, eller om de går gjennom en splitter, en kontakt e.l. i så fall, hvor er denne koblingen plassert? Hadde vært fint om jeg kunne skjøtet meg rundt en kontakt, i stedet for å demontere dørpanel og i tillegg trekke 6 mye kabler fra dør til spiller. Hehe. Håper høyttalerkablene er strekt bak dekselet under dash? (Det som går fra rattstammen og ned til pedalene) Setter stor pris på svar Tenkte å "pipe" alle kablene med multimeter, men greit å vite litt om plasseringer, kontakter og hva som bør demonteres, før jeg gjør mye unødvendig arbeid. Surt og kaldt ute. Hehe. Endret November 27, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 27, 2015 Share Skrevet November 27, 2015 er 2 kabler som går ut i dørene. inn på ett delefilter og deretter ut til hver høytaler. kan være at kontakten inn på delefilter ikke er koplet på, kan være bruff, kan være deffekt delefilter, kan være defekte høytalere og kan være alt sammen. har komplett høytaler boks med delefilter på ene døren min her, var lyd i alle høytalerene når jeg hadde liv i m5`en. dette var dog med dsp, kan sikkert mekke til slik at dette passer uten dsp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 28, 2015 Forfatter Share Skrevet November 28, 2015 (endret) Takker for svar! Tok nettopp av dørpanelet og så raskt hva som var gale Det er ingen høyttalerboks der! Haha. Det lille elementet øverst i dørpanel var heller ikke der. Diskanten som ligger bak dekselet ved A-stolpen var der, men ledningen hang bare og dinglet. Da tok jeg meg en god runde i de andre dørene. Passasjerdør foran har kun lyd i mellomtone/bass, samt diskant ved A-stolpe, og mangler sikkert det lille elementet, som i førerdør, men her er det hvert fall en høyttalerboks (eller kanskje bare et element, uten boks? er ikke sikker på om alle har boks) Bakdørene har kun plass til en diskant, men disse er det ikke elementer i, heller. Jeg har derfor kun lyd i hattehylle og mellomtone+diskant på en side fremme. Ikke rart det er dårlig lyd! Haha. Endret November 28, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 alle e39 har boks forran. bak er det kun boks i hattehylle. skal være 2 små høytalere i hver dør forran, uten boks. bare 5.25" elementene står i boks. har som sakt boks til deg, så bare gi en lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2015 Takker for svar, igjen! Jeg fikk PM av Nautiluz forleden, så skal kjøpe bokser med Focal frontsett, delefiltre og bokser, som han bygget i sin E39. Pluss litt dempematter. Mye bedre enn jeg hadde planlagt og til en uslåelig pris, så jeg klarte ikke å si nei D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå