tingvald68 Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Har en veldig fin 2001 520iA sedan, gått 170.000 km, som jeg har tenkt å selge. Bilen er akkurat EU-godkjent (hadde kun en feil, rustne bremserør), men den har fått økt oljeforbruk siste 10.000 km. Den har alltid brukt litt olje, men ikke slik som nå. Tipper rundt 1 l på 1000 km. Oppdaget i sommer at det kom en solid røyksky når jeg hadde kjørt ned en lang nedoverbakke på motorbrems og så ga gass. Skiftet veivhusventil i høst med tilhørende slanger. Slangen til peilepinnen var av, så jeg håpet det hadde noe med saken å gjøre, men det virker ikke som det har blitt noe bedre. Den drypper litt under bånnpanna, men ikke så mye at det skulle gi utslag på forbruket. Jeg har ikke lyst til å selge bilen med dette oljeforbruket. Egentlig har jeg ikke lyst til å selge den i det hele tatt, men det er en annen sak Er løpet kjørt, eller kan det være en kurant sak å fikse på? Og er det evt. noen i Mjøsområdet som kunne tenke seg å ta en titt på bilen, kjøre en kompresjonstest e.l.? Har hørt med flere verksteder, men de skyr bilen som pesten. Av en eller annen grunn...... Veldig takknemlig for svar! And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå