Keltern Skrevet Desember 20, 2015 Share Skrevet Desember 20, 2015 Hei. Jeg er litt desperat etter tips og hjelp nå. Har nettopp fått sammen motoren etter overhaling av topp. Det var i utgangspunktet påtenkt motorbytte, så oljekjøleren til girkassen ble fjernet og rørene til girkassen ble også tatt vekk. Oljen som stod i kjøler og rør ble da borte. På grunn av seriøse problemer med å få løsnet peilepluggen på girkassen, så jeg har ikke fått fylt på igjen. Girkassen girer fint, men generer en særs ufin kaklelyd når jeg setter den i gir. Og lyden vedvarer etter at den har vært i gir også, men er ikke like høy. Er dette pga for lite olje, eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg? Og hvordan i svarteste skal jeg få løs pluggen, når jeg ikke klarer å rikke på den med en god meter med latmannsarm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 21, 2015 Share Skrevet Desember 21, 2015 Må jo være olje bassert problem. Har du sett på prosedyren for flushing av kassen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2015 Nå fikk jeg løs peilepluggen! Og der stod det selvsagt masse olje, som da sikkert skulle vært rundt om i kassa. Er det pga dette man skal peile når kassa er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2015 Oljen var forresten sjokkerende blank og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Desember 21, 2015 Share Skrevet Desember 21, 2015 (endret) Oljen skal være lunken, og du skal kjøre gjennom alle girene før peiling. Gjør du ikke det, samler alt oljen seg i bunnpanna og mye renner ut når peile/fyllepluggen løsnes Endret Desember 21, 2015 av rolfi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elwood Skrevet Desember 22, 2015 Share Skrevet Desember 22, 2015 Og så må motoren være i gang hele tiden du har ute pluggen ellers renner mye olje ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Desember 22, 2015 Share Skrevet Desember 22, 2015 Og så må motoren være i gang hele tiden du har ute pluggen ellers renner mye olje ut. Ja, klart Ser jeg glemte å ta med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå