Hilmar Skrevet Desember 22, 2015 Skrevet Desember 22, 2015 Hei jeg sitter litt i klisteret her da jeg har skjert motoren i min 740i (m62). og lurer på om det er relativt plug and play å sette inn en m60 motor som jeg har stående i delebilen? Med tanke på ledningsnett og slik hadde hjulpet mye med noen gode svar uten noe emnebytte!
Eirik Viste Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 Hei jeg sitter litt i klisteret her da jeg har skjert motoren i min 740i (m62). og lurer på om det er relativt plug and play å sette inn en m60 motor som jeg har stående i delebilen? Med tanke på ledningsnett og slik hadde hjulpet mye med noen gode svar uten noe emnebytte! Hei. Det kan kanskje brukes M60 motor, men da må den i alle fall komme fra en E38. M62 har en spesiell oppvarming av termostaten som jeg kommer på i farten. Kanskje har M60 fra E38 samme opplegg. M60 motoren fra E38 er i alle fall mer lik på M62 motoren enn den som står i E34. Men det er utfordringer med noen ledninger i motornettet i alle fall hvis M60 kommer fra bil uten EWS. Jeg går med planer om å bygge om en 4.4 med register, kammer og ledningsnett m.m fra M60. Skal i så fall inn i en E34. Registeret er en svakhet på M62 motorene med enkelt kjede og det har forårsaket mange havarier på de motorene når glideskinnene er utslitte. M60 er mer holdbar. En annen M62 motor hadde jo vært lettest og er ganske rimelige, men er kanskje ikke så lette å få tak i når man trenger en selv. Girkassene og er forskjellige, og må også byttes pluss mellomaksling m.m. Håper at du finner ut av det. Hilsen Eirik.
D.Toft Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 kjøpe min m62b44 så er det plug and play siden du har elnett selv.
Hilmar Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 (endret) Ja begge bilene er e38. Anntar at det er ews på den Trodde girkassene var same shit x) men alt av drivverk skal være dær da. Takker så meget for et godt svar Eirik Endret Desember 23, 2015 av Hilmar
Hilmar Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 (endret) Og greia er (D.Toft) at jeg ønsker helst å bruke en m60 på grunn av kjedeleder og vanos tull og da denne delemotorn er fullstendig tipp topp. Endret Desember 23, 2015 av Hilmar
D.Toft Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 kassen passer på. har ikke vanos på min heller, er preface motoren. jeg tror du må bruke m62 elnett og følere på m60 motoren. som eirik sier, så har m62 elektrisk termostat, men det går fint, har m60 termostat på min m62 motor
Eirik Viste Skrevet Desember 24, 2015 Skrevet Desember 24, 2015 Og greia er (D.Toft) at jeg ønsker helst å bruke en m60 på grunn av kjedeleder og vanos tull og da denne delemotorn er fullstendig tipp topp. Siden du har motor og andre deler fra delebilen burde byttet la seg gjøre. Du må regne med litt forandringer med el.kontaktene. Jeg fikk en utfordring med å bygge om motsatt vei. Kontakter passer rett inn i hverandre på begge motorene. Jeg fikk hjelp av en kompis til å bytte om lokasjonen på noen ledninger, slik at vi omsider fikk start på motoren. Nå har du den andre bilen å se etter med hvilke ledninger som skal hvor. Og kanskje må det kobles om slik at strøm fra tenningslåsen går rett til startmotoren og ikke innom et relé slik som på M62 motoren med startsperre. Dette skal absolutt la seg gjøre. M62 motoren er skummel når det gjelder registeret. Jeg har selv to M62B44 motorer. Den ene ble registeret overhalt samt mange tilhørende deler. Kjøpte motoren av en bekjent og en kompis utførte arbeidet. 13.000 kr i deler pluss 8.000 kr i arbeid. Den motoren gav fra seg skikkelige ulyder og den ble reddet før havari oppstod. Min andre 4.4 liter kjenner jeg ikke historien på. Det er den ene grunnen til at jeg vurderer ombygg til M60 register. Med kvassere kammer fra M60 og annen chip er 320-330 hk innen rekkevidde. Og sikkert mer enn 420 NM. Med Daniell sin motor har du lettere jobb, men må samtidig betale for motoren. Og kanskje bytte glideskinner m.m for å være på sikre siden. Det drar opp kostnadene. Du nevnte Vanostull? Har du nyere enn 99 mod? Det tenkte ikke jeg på. I alle fall andre kontakter til hjernen. Men det lar seg sikkert ordne. Det skal vel mye til at noen oppdager at du kjører med en eldre motor. Vet ikke hvordan det går med diagnosestikk osv. Hvis jeg får bygget M60B44 motor skal den inn i en E34, og da er ikke det noe problem. Du får tenke deg godt om. Hilsen Eirik.
Hilmar Skrevet Desember 25, 2015 Forfatter Skrevet Desember 25, 2015 (endret) Siden du har motor og andre deler fra delebilen burde byttet la seg gjøre. Du må regne med litt forandringer med el.kontaktene. Jeg fikk en utfordring med å bygge om motsatt vei. Kontakter passer rett inn i hverandre på begge motorene. Jeg fikk hjelp av en kompis til å bytte om lokasjonen på noen ledninger, slik at vi omsider fikk start på motoren. Nå har du den andre bilen å se etter med hvilke ledninger som skal hvor. Og kanskje må det kobles om slik at strøm fra tenningslåsen går rett til startmotoren og ikke innom et relé slik som på M62 motoren med startsperre. Dette skal absolutt la seg gjøre. M62 motoren er skummel når det gjelder registeret. Jeg har selv to M62B44 motorer. Den ene ble registeret overhalt samt mange tilhørende deler. Kjøpte motoren av en bekjent og en kompis utførte arbeidet. 13.000 kr i deler pluss 8.000 kr i arbeid. Den motoren gav fra seg skikkelige ulyder og den ble reddet før havari oppstod. Min andre 4.4 liter kjenner jeg ikke historien på. Det er den ene grunnen til at jeg vurderer ombygg til M60 register. Med kvassere kammer fra M60 og annen chip er 320-330 hk innen rekkevidde. Og sikkert mer enn 420 NM. Med Daniell sin motor har du lettere jobb, men må samtidig betale for motoren. Og kanskje bytte glideskinner m.m for å være på sikre siden. Det drar opp kostnadene. Du nevnte Vanostull? Har du nyere enn 99 mod? Det tenkte ikke jeg på. I alle fall andre kontakter til hjernen. Men det lar seg sikkert ordne. Det skal vel mye til at noen oppdager at du kjører med en eldre motor. Vet ikke hvordan det går med diagnosestikk osv. Hvis jeg får bygget M60B44 motor skal den inn i en E34, og da er ikke det noe problem. Du får tenke deg godt om. Hilsen Eirik. hovedbilen er en 99 modell m62b44 og delebilen er jeg faktisk ikke helt sikkert på årsmodell. Når det gjelder el-nette så er det vel for det meste vanos\kamsensorer som slår meg først, men er det ikke mulighet for å bare bytte om ecu\hjernen og alt? Endret Desember 25, 2015 av Hilmar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå