Gå til innhold

får ikke start etter motorbytte m50b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ! har nettopp byttet motor i min e34  i fra m43b18 (95mod) til m50b25 (92mod)    men sliter med å få start . får bensin fram til fuelrail men plugger er tørre, er strøm på coiler men får ikke gnist i pluggene.  kan det vær startsperre ? i og med bilen er 95 mod ? isåfall hvordan fjærner man den?   motornett å hjerne er ifra m50 b25  

takk på forhånd

Skrevet

Jeg vil Tippe at du enten har problemer med startsperre, eller at det er en eller annen sensor ikke virker.

Hadde samme problem på en m52b28 for en tid tilbake, og da var feilen veivaksel sensor. Men siden du har byttet motor så hadde

jeg sjekket startsperre først.

Skrevet

Er ews 2 ja. har gjort det som står forklart på linken sebb posta, Men har fortsatt samme problemet. Tror jeg kommer til å bli gal om jeg ikke finner ut av det snart xd

Sent fra min SM-T230 via Tapatalk

Skrevet

Kan jo være veiv sensor også, motoren har hvertfall ikke ews2, så det burde ikke være noe problem, og det ville vel ikke vært strøm til coilene hvis det var startsperra som var problemet?

Skrevet

Er konstant spenning på coil når tenninga er på men er ikke noe forskjell når jeg kjinner. Virker som coil ikke får signal ifra hjerne ( er ingen elektriker) har også ohma veiv å kamm sensor å det var innafor

Sent fra min SM-T230 via Tapatalk

Skrevet

hvis man har et tregt multimeter er det ikke sikkert at den klarer å få med seg svingningene når du kinner ,

men skru ut en plugg å jord coilen å kinn, se om du da har normale gnister. har du sjekka at bensin puma faktisk begynner å gå når du kinner ? evnt om det er trykk på railen ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...