hanzhe Skrevet Desember 28, 2015 Skrevet Desember 28, 2015 Hei, har vært rimelig kaldt i det siste, under -10. Låser opp bilen som vanlig i dag og alt ser OK ut. Kjører til jobb (brukt opp feriedagene gitt). Låser bilen og ser at førerdøra ikke blir låst. Forsøker et par ganger med samme resultat. Åpner jeg døra, kan jeg ikke dytte ned knappen for å låse manuelt, den spretter bare opp igjen. Setter jeg meg inn og dytter ned knappen holder den seg låst. Så måtte altså hoppe ut passasjersiden i dag dessverre. Jeg tenker at det er kulda som gjør det vanskelig for noe her, men jeg blir litt rådvill når det fungerer å låse med knappen under iDrive-skjermen samt manuelt såfremt døra er lukka. Leste på andre forum det kunne være aktuatoren. Noen andre forslag? Er meldt varmere om noen dager, så kan jo se det an. Løser jo ikke problemet dessverre.
hanzhe Skrevet Desember 28, 2015 Forfatter Skrevet Desember 28, 2015 Funker for øvrig å bruke nøkkelen rett i døra. Samtlige dører låses/åpnes da. Knappen ved iDrive åpner/låser ikke førerdøren likevel, husket feil
Fuzzy Skrevet Desember 29, 2015 Skrevet Desember 29, 2015 litt usikker på E60 men mest sannsynlig låser du døra "mekanisk" med nøkkel i døra og med pinnen på innsiden, mens fjernkontroll og knapper låser den ved hjelp av en motor. Antar dérfor kanskje at lesemåter er defekt, evt frosset? Lesemotor på ene bakdøra på min E91 tok kvelden, samme symptom; låses manuelt men ikke elektrisk. Var en enkel fiks: ny låsemotor.... Om du svever forbi Stjørdal kan du få en diagnose på det om du ikke har selv...
hanzhe Skrevet Desember 30, 2015 Forfatter Skrevet Desember 30, 2015 Ordna seg når plussgradene kom. Har diagnose selv så skal ta en titt om det skjer igjen takk for tilbudet uansett! Skjer det igjen får jeg vel bytte og ordne opp i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå