Krika Skrevet Januar 3, 2016 Skrevet Januar 3, 2016 Bilen har stått i ca en uke, og starter må ikke. Gikk fint før sen ble parkert. Jeg hører starteren gå rundt, men den "slår" liksom ikke. Noen tips?
warg Skrevet Januar 3, 2016 Skrevet Januar 3, 2016 (endret) Sjekk at du har gnist på pluggene og at bensinpumpen slår seg på. Viss dette er ok ville jeg sjekket at dysene fungerer som normalt. Ellers kan det være elektronisk, kam sensor, veisensor, startsperre osv. Edit. var litt kjapp der. Du sier at startemotoren ikke dreier svinghjulet? Har du kompresjon? åpne oljelokket å sjekk om registerkjedet dreier med startemotor. Kan også være defekt starter, dette kan du sjekke viss du får start på bilen ved å skubbe den i gang på gir Endret Januar 3, 2016 av warg
Sebb9 Skrevet Januar 4, 2016 Skrevet Januar 4, 2016 Høres ut som dårlig starter, prøv å slå litt på den.
warg Skrevet Januar 4, 2016 Skrevet Januar 4, 2016 Høres ut som dårlig starter, prøv å slå litt på den. Dette hjelper vell kun viss det er en "deadspot" på kobberet inni i motoren. Han skriver at motoren går rundt men den "slår ikke inn".
Krika Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Skrevet Januar 20, 2016 (endret) Byttet kamsensor i går, den forrige var dårlig. Starter fortsatt ikke. Har ny veivsensor liggende, tenkte å bytte den i dag. Har lest litt rundt, kan det være en jordingsfeil? Fattern fortalte at bilen tok nedi noen planker når han rygget den inn i garasjen, siste gang den ble kjørt. Kan noe på undersiden av motorrommet ha løsnet? Er ikke noe lekkasjer av noe slag på gulvet... Endret Januar 20, 2016 av Krika
MSJ Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Kan være dårlig jordingskabel til motor, for lav spenning på batteriet, dårlig jording til starteren, eller selve starteren. Begynn med å sjekk batteri og jordingskabel til motor.
Krika Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Skrevet Januar 22, 2016 Batteriet skal være i orden. Kan du forklare hvor jordingskabelen til motoren går?
MSJ Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Nå er ikke jeg spesielt godt kjent med E36. Men jeg går ut i fra at jordingskabelen går fra høyre motorfeste og til rammevangen i karosseriet. Forholdvis tykk ledning som er koblet til motorfestet, bare å lete litt rundt. Kan også ta en jordingskabel direkte på starteren for å være helt sikker på at den har jording, evt. dunke litt i starteren mens den spinner rundt for å få innslaget til å slå inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå