Gå til innhold

Må selge min 325tsd touring aut. men usikker....


HenrikPalm
 Share

Anbefalte innlegg

...usikker på om jeg skal EU-godkjenne den først.

 

Grunnen til at jeg lurer, og hvorfor jeg spør her, er fordi jeg ikke vet hva verdien på denne ville vært med/uten skilter, og om det er lønnsomt å sette den i stand først.

 

Litt info: sort 1998 325 tds touring, automat og m-tech pakke (fangere, seter, ratt, felger og litt sånt, tror det er originalt). Mener den har gått rundt 100k km, dette må jeg sjekke opp.

Da jeg kjøpte den fikk jeg overhalt topp og skiftet toppakning. Så fant jeg ut at den funket jo bare til sladding på vinteren, jeg har en stygg bratt og lang bakke hjem så bilen er blitt stående til fordel for en peugeot 206 som såvidt klatrer opp.

 

For å få den EU-godkjent må jeg investere i:

Nytt batteri

Nye bremser (skivene har overflaterust men litt gravrust og)

Årsavgift

Nye skilter

Selve EU  kontrollen (som også er en kost) kan jo avdekke noe rusk, selvom den ble EU godkjent og såvidt kjørt før jeg satte den bort.

 

Så er selve spørsmålet, vil jeg få igjen disse tusenlappene det vil koste om jeg setter den i stand og EU godkjenner den før salg? Jeg ville gjort arbeidet selv foruten å ta EU kontrollen selvsagt, men jeg jobber ikke gratis heller og verdsetter tiden min ganske høyt :P Går den for vrakpant++ om jeg selger den som den står? Kjøper måtte jo fikset prøveskilter og jumpstartet den pga dårlig batteri.

Endret av HenrikPalm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...