Eirik Viste Skrevet Januar 5, 2016 Skrevet Januar 5, 2016 Har to stk M50B20 nonvanos motorer som ikke er i god form. De motorene har også kvassere innsugskam enn utblås. I følge tekniske mdata jeg har kommet over har begge innsugskammene 9.7 mm løft og det er 240 graders kammer. Noe som visstnok heter lobe separation eller overlapping har tallet 96 på 2 liter innsug og 104 på utblås, mens 2.5 har 101 på innsug og utblås. Så lurer jeg på om noen har brukt kammene fra toliteren på 2.5eren? Og er det mulig hvis en bruker registeret, glideskinner og drev fra nonvanos på 2.5 og 2.8 vanosmotorer? Da vil kammene og kambroene også bli brukt pluss toppdeksel. Vanosmotoren blir bygd om til nonvanos. Har noen erfaringer eller hørt om dette går an? Hilsen Eirik.
Magnus_bmw Skrevet Januar 6, 2016 Skrevet Januar 6, 2016 Sikkert ikke svaret du er ute etter, men jeg bruker insugskam fra m50b20nv, på eksossiden i min 3l m50nv turbomotor på 800 hk
Eirik Viste Skrevet Januar 6, 2016 Forfatter Skrevet Januar 6, 2016 Sikkert ikke svaret du er ute etter, men jeg bruker insugskam fra m50b20nv, på eksossiden i min 3l m50nv turbomotor på 800 hk Hei du. Takk for svaret. Det var akkurat det jeg ville vite. En bilkompis hentet i dag flere blokker og defekte motorer for å bygge opp en eller to M50 stroket til 2.8 liter. Han skal bruke kompressor. Da kan innsugskammene fra to tolitere gjøre nytte av seg. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå