Gå til innhold

Aktivere USB på Radio Professional?


Tore Kn
 Share

Anbefalte innlegg

Håper det er noen med skikkelig peiling på koding som kan svare på dette.

 

Har kjøpt en brukt radio pro med innebygd blåtann og usb, produsert 0910, bilen(E90) den er tatt fra hadde ikke usb (6FL) og den er satt opp i HIFI modus, dvs ekstern forsterker i bagasjen.

Når jeg monterer denne i min 08 116i fungerer alt som det skal unntatt usb. 

 

Har googlet og lest til den store gullmedaljen om koding av dette. Ettersom jeg også har en 2011 model E91 med akkurat samme radio men med usb så skulle det vært enkelt ifølge "google" og kode den radioen jeg har kjøpt ved hjelp av VO fila til denne bilen. I følge teorien skulle det virke ved å sette radioen i E91en og kjøre en reset 2rad for å få radioen til å laste config fra bilen. Fikk lokal BMW forhandler til å prøve dette i forbindelse med at de hadde e91en inne på verksted allikevel, nøyaktig hva de prøvde vet jeg ikke men det fungerte ihvertfall ikke. 

 

Noen som har noen tanker rundt dette? 

 

mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For det førsteså er det ingen av de radioene der som har innebygd blåtann og usb. Det er kun NBT Navi (2013 og nyere) som har det..

 

Du trenger bare en kort koding for å få usb til å fungere hvis du hadde dette tidligere i din bil.

 

Hvis du holder til på østlandet og kan evt komme til Oslo så kan jeg godt hjelpe deg med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioen er fra 0910 dvs september 2010.

Takker for tips og tilbud om hjelp. Som nevnt er BMW her villige til å prøve, men siden e91 en fortsatt er under 5 år gammel er det grenser for hva slags koding de vil gjøre. Tenker da på triksing med datoer og årstall. Såvidt jeg har skjønt er det mulig å få en "nyere" bil til å "godta" en eldre radio enn omvendt, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker for svar. Tror jeg får klare meg uten usb da, grenser for hvor mye en skal legge i dette. Hovedpoenget var å få blåtann og telefonknappene på rattet til å virke og det var plug and play :-). Har montert mic i taket og koblet til radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...