TommyNgu Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Hei!Som tittel sier, så lurer jeg på hva som må gjøres for å få dette til å gå? Blir evt. donorbil, men hva må flyttes over, må jeg flytte over "alt" eller kan jeg bruke noe fra før av, evt. hva? Hører så mye forskjellig fra person til person ang. dette. Men planen er å flytte over motor, girkasse, forstilling, bakstilling og motorstyringsenheter (ECU, DME, EWS, ABS, etc.) Men må jeg flytte over "HELE" ledningsnettet, som vil si alt fra interiørlys til bremselysene? Kan jeg bruke noe av det gamle ledningsnettet? Regner med at jeg må bytte ledningsnettet i motoren, for det er vel ikke samme kontakter der, eller? Vet at det er mye lettere å bytte til M52TUB28 (har gjort det før), men har lyst på M54, men det kommer an på hvor mye jobb det er (vet det er krevende). Takk for alle svar!
RemyNG Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 I utgangspunktet så skal vel det være en enkel jobb siden begge motorene er så og si identisk men selve gasspjelded er noe forskjell da M52TU har delvis drive by wire og M54 full drive by wire så da må du bytte gasspedalen og. Så har du da LMM der kan også kontakt være annerledes. I utgantspunktet så går og kappe å lodde eventuelle ledninger om kontaktene er annerledes, da samtlige kabler er lagt opp etter farge. Og at du kjører ut en diagram sånn at du har noe og gå etter. TommyNgu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå