Gå til innhold

Viskerproblemer og "nullstilling"


Anette Augustinussen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, dere vet når kjerringer skal skru på bil, må ha ekspertise her!

Ifjor hadde jeg problemer med viskerne på min E39 -99 mod. Ved forbikjøring av lastebil og bruk av vindusvisker hoppet staget av (pga slitasje). Byttet dette og alt funket fint helt til nå! Samme skjedde, vanligvis på denne tid er man avhengig av bruk av viskerne når man passerer lastebiler. Stoppet midt på ruta, etter dette funka ikke på noen trinn. Presset dem forsiktig ned slik dem skal ligge. Av med tenning og på igjen, så funker den plutselig tre runder, og stopper skrått på ruta igjen. Sjekket staget under luftfilterboks, alt iorden der. Sjekka brunt relè i hvite boksen under luftfilterboks, alt iorden der. Kobla ut regnsensor i boks på frontruta, ingen endring.

Fikk nå et tips om at det kan være et "nullstilling" triks som må til, rett og slett fordi viskerne nå stopper på det stedet den stoppet første gang og ikke i rett utgangsposisjon. Er det noe som kan noe om dette, er det noe triks man kan gjøre for å få viskerne i nullposisjon? Og er jeg på rett spor?

Vindusviskere er nå brukandes men jeg må stoppe og starte for hver gang, samt at de da står skrått over vindu når de stopper! Irriterende når man kjører, midt i synsfeltet. Spylere og bakrute funker som det skal.. Jeg har heller ikke stoor tro på at det er viskermotor som er gåen for det hakker ikke, de går smud over ruta..trenger ikke tvinge dem over liksom. Hjelp?! Vennligst ikke referer til de trådene som omhandler stag eller releet, for som sagt det er testet ut. Med mindre det er et annet relè som er årsak. Ikke sikring heller sålenge de funker. Noen annen sensor som kan kødde dette til?

Lillemy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere vet når kjerringer skal skru på bil, må ha ekspertise her!

Ifjor hadde jeg problemer med viskerne på min E39 -99 mod. Ved forbikjøring av lastebil og bruk av vindusvisker hoppet staget av (pga slitasje). Byttet dette og alt funket fint helt til nå! Samme skjedde, vanligvis på denne tid er man avhengig av bruk av viskerne når man passerer lastebiler. Stoppet midt på ruta, etter dette funka ikke på noen trinn. Presset dem forsiktig ned slik dem skal ligge. Av med tenning og på igjen, så funker den plutselig tre runder, og stopper skrått på ruta igjen. Sjekket staget under luftfilterboks, alt iorden der. Sjekka brunt relè i hvite boksen under luftfilterboks, alt iorden der. Kobla ut regnsensor i boks på frontruta, ingen endring.

Fikk nå et tips om at det kan være et "nullstilling" triks som må til, rett og slett fordi viskerne nå stopper på det stedet den stoppet første gang og ikke i rett utgangsposisjon. Er det noe som kan noe om dette, er det noe triks man kan gjøre for å få viskerne i nullposisjon? Og er jeg på rett spor?

Vindusviskere er nå brukandes men jeg må stoppe og starte for hver gang, samt at de da står skrått over vindu når de stopper! Irriterende når man kjører, midt i synsfeltet. Spylere og bakrute funker som det skal.. Jeg har heller ikke stoor tro på at det er viskermotor som er gåen for det hakker ikke, de går smud over ruta..trenger ikke tvinge dem over liksom. Hjelp?! Vennligst ikke referer til de trådene som omhandler stag eller releet, for som sagt det er testet ut. Med mindre det er et annet relè som er årsak. Ikke sikring heller sålenge de funker. Noen annen sensor som kan kødde dette til?

Lillemy

Er dette noe som kan refereres til mitt problem??og i tilfelle, kan noen forklare evt hvorfor dette kunne løst situasjonen? Trenger litt teskje-forklaring :P  http://bimmers.no/topic/718093-l%C3%B8stvindusvisker-e39-stopper-oppe/   eller dette?? kan det være så enkelt? Ikke fått prøvd ut enda...nettopp det som hendte, for stor motstand (høye hastigheter haha) http://bimmers.no/topic/787302-hjelp-vindusvisker-parkerer-midt-p%C3%A5-ruten-p%C3%A5-skr%C3%A5tt-e39/

Endret av Lillemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som armen har vridd seg i forhold til selve motoren. 

 

Hvis det er det som har skjedd så må motoren løsnes fra staget og justeres i rett posisjon igjen.

Takker for innspill. Snakker vi da om dette med å løsne den der skruen i midten på viskermotor? Justere bare med hender eller kjøre viskern en gang? Så også tips om å holde viskern igjen å kjøre igang, men er redd for at det kan ødelegge ved for mye motstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...