driftit Skrevet Februar 6, 2016 Skrevet Februar 6, 2016 Som alle andre E39 eiere så sliter jeg med LCM i bilen. ( tror jeg ) Jeg har søkt litt rundt og forstått at denne kan fikses med litt lodding og en ny transistor, men da står det at problemet er at diverse lys ikke slår seg av. Det er ikke mitt problem. Problemet startet med an xenonen ( org hella, men ikke org på bilen ) begynte å ikke tenne etter at jeg startet bilen. Jeg måtte på en måte vri over til parklys og tilbake for å tenne di selv. Etter litt klarte jeg så vidt å tenne di i det hele tatt, men di er nå tilbake igjen til at jeg kan tenne di selv etter at jeg har startet bilen. Di tenner med en gang jeg setter på tenninga, men skal jo gå av mens man skinner, det er da di ikke tenner igjen. Senere har jeg fått diverse LED lys i bilen. Her i AE, tåkelys, skiltlys og ryggelys. Nå har den kommet til et punkt hvor lysene flimrer, noe som jeg også har hørt skyldes LCM. Finner ikke noe om å lodde inn ny transistor med denne feilen. Tåkelys og ryggelys som ikke lyser konstant, blinker hele tiden, sikkert pga pæresjekk. Blinklysene sliter jeg med at første gang jeg blinker til hver side, tror bilen at et blinklys er gåen og starter å blinke fort, før den etter noen blink skjønner at alle er der, og blinker vanlig. Den funker da hele turen, helt til tenningen har blitt slått av, også på igjen. 96 modell E39 med LCMII Spørsmål 1: Noen som kan vet om denne transistoren kun fikser dette konstante lys problemet? Spørsmål 2: Noen som tror LCM skaper problemene i xenon lysene, eller er dette et tennerproblem? Spørsmål 3: Kommer flimringen fra LCM? Spørsmål 4: Kan jeg bruke en CANbus motstand for å få slutt på denne blinkingen? Bilen har ikke CANbus men det er jo bare en 50ohm motstand. Spørsmål 5: Aner ikke hva blinklysene driver med. Hjelp? Spørsmål 6: Er det bare å kaste min LCM, og kode inn en ny en? Takk for oppmerksomheten og forhåpentligvis hjelpen!
Poppy Skrevet Februar 6, 2016 Skrevet Februar 6, 2016 Det er helt vanlig at LED lys flimrer siden bilen ikke er laget for LED lamper, LED lampene bruker så lite strøm at bilen blir helt forvirra og tror lampene som står i er gåen siden den kjører pæresjekk på de, og siden du har LCM 2 så kan du ikke kode bort den heller. Om du skal ha bort flimringen må du montere motstander på alle plassene du har LED. Det med at xenonen ikke tenner er nok enten pærene eller tennerene som feiler, spørs litt om det er begge sider som ikke tenner eller ikke? Angående feilen med blinklysa ville jeg gått over alle kontakter og bytta alle pærene. MrBrum reagerte på dette 1
driftit Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Skrevet Februar 7, 2016 Takk for svar! Ja har sett dette med disse motstandene, så må kanskje skaffe en haug av di å montere rundt. Det er begge xenonene som ikke tenner, og di går likt, så det er aldri kun 1 som tenner. Hmm, kanskje jeg skulle kjøpe nye pærer til blinklysene og dette også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå