Gå til innhold

Tilbakekalling kortslutning i sikringboks E9x?

tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Tror desverre eg har fått den kjente feilen med sikringsboksen. Dårlig kontakt/kortskutning mellom B+ og selve sikringsboksen.

Batteriet er i fin form. Problemene begynte tilfeldigvis etter første gang eg hadde hatt på lader(CTEK MSX 5.0) over natten :-)

Symptomer:

En gang under kjøring, alt elektrisk forsvant i ca 2 sek, motor stoppet, og ingen servo til brems og styring

Samme , men stod på tomgang

Alarm går av og til når eg låser bil

Av og til Bil er helt død, må låse opp med valet-nøkkel

Oftest er bet bare klokke og Active steering som er blitt resatt

I USA har det vert recall på denne for fiks http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1957218-E90-Electrical-Recall

Noen som vet om det har vært recall på desse i Norge?

Mvh

Tomas Bø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Dette er ikke bra av bmw, dette er dysset veldig ned, er ganske så mange som har problemer med dette, ta en diagnose på bmw er 3x1900 kr for feilsøking og reprasjon. Å delen koster 200 kr ink mva. Dette burde de ta tak i. Jeg bare lurer på om det er sannsynelighet for om bilen kan dø under drift, har ikke lest om noen som har gjort det. Vis det er tilfelle så er det et tidspørsmål før det blir en recall på dette. Må si at bmw er elendig til og gå ut med informasjon i norge! og ingen av disse problemene blir sjekket på service hos autoriserte bmw forhandelerene. De er i allefall klar over problemet! Så det hadde vært på sin plass å gjøre noe med det her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Liten oppdatering

Har ikkje gjort noen ting med bilen, men problemet har blitt sterkt redusert.

Har nå kuttet en gang siste 1,5 mnd.

Strømkuttet blir sjeldnere med tiden. Tror derfor det enten er IBS`en eller batteriet som tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Oppdatering.

Etter at bilen hadde stoppet under kjøring noen ganger, siste gang hjem oppå falkenbil, var det bare å hive seg i det.

Skiftet Sikringsbrett og B+ kabelen, og det var tydelige svimerker både på sikringsbrett og klemma på B+ kabelen.

Eget repset fra bmw for å fikse B+ kabelen. Skifter bare ca 30 cm kabel, og det er på ny type kobling. Er presskobling på, som bare må presses sammen på gamle kabel.

Sikringsbrett 1500.-

Repset B+ kabel 140,-(utroligt nok)

Selve jobben er ganske grei for de fleste som ikkje har de berømte 10 tommeltottene.

ca 2 timer+, og litt google for å finne det som må demonteres for å komme til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...