Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, hanzhe skrev:

Stemmer den automatisk genererte totalprisen du får opp? Du er jo opp mot F30 335i-pris

Det er vel enda en ca 200K opp dit? Ferdig reg til ca 430K for denne med alternativ beregning.

Edit; er vel nærmere 350K opp til neste gen 335i i coupe.

Endret av Lstore
Skrevet
2 timer siden, kortsluttning skrev:

Hvordan er lyden på 335i med turbo i forhold til 325i? 

Aner ikke, kjøper usett\uprøvd osv...

Denne er en LCI med N55 motoren med twin scroll enkeltturbo så det blir vel et spørsmål om hvilken generasjon man sammenligner den med. Tror dog at det er kjipere\mindre lyd i denne enn tidligere utgaver.

Skrevet

Ingen fare med kritikk, ble bare litt overrasket. Jeg er jo primært på jakt etter en coupe og steget opp til 435 blir for høyt. Fordel med nyere bil er lavere avgifter pga. mindre utslipp. En LCI slik jeg tar inn kan komme godt ut av det kontra en 09 modell bare pga den ekstra mengden Co2 som N54 slipper ut. 

Er mye rart på nett og. Endel nyere biler med mange KM og eiere på få år, samt re-import fra USA og skadebiler. I min jakt etter 335 i Tyskland så fant jeg en tilsynelatende flott bil helt til jeg leser at den opprinnelig er solgt i England og er bygget om til venstreratt igjen... Jeg klarer ikke å se hvordan det skulle kunne lønne seg så den må de ha fått billig...

Skrevet (endret)

Har også vurdert 335i, men de har en tendens til å komme for nærme e92 m3 i pris. (550-650)

Er det stor forskjell på en 2007 vs en 2009? Samme motor? 

Endret av kortsluttning
Skrevet

Jeg valgte bort M3 fordi det blir for mye til daglig bruk året rundt her til lands. Litt for synlig for meg, dyr forsikring og generelt dyrere vedlikehold.

Du klarer fint å ta inn en 335i til under 350K hvis du takler lang KM eller spartansk utstyrt. De 2-300K opp til en M3 synes jeg at er såpass mye penger i et allerede høyt prisleie. Jeg kjøper tross alt nå en over 6 år gammel bil til samme pris som jeg kjøpte en fabrikkny SUV for i 2013...

07 til 09 har samme motor - N54 som har twin turbo og er litt mer lettrimmet.

10 og utover har N55 som har en twin scroll enkeltturbo og litt annen ventilstyring. Denne er ikke like lett å trimme, mest pga turbo går tom for futt på topp.

  • 2 weeks later...
Skrevet
On 15.3.2016 at 12.48, Frode D skrev:

Hvis du skal ha automatkasse så bør du gå for en med DKG. Så slipper du trege girskift og treg respons.

Har alltid vært veldig skeptisk til alt annet enn manuell, men ble overasket over hvor rask automatkassa var på en 2008 330d. Holder mer enn nok til daglig bruk, og litt forbikjøringer :) 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...