Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har en problematisk E91 LCI 325D på handa.

Setter i nøkkelen og trykker start, får et service symbol i displayet og iDrive forteller meg "engine fault, please open/close door, remove/insert keyfob, blablablabla". Prøver flere ganger, på forskjellige tider, ikke tegn til liv. Sto hele dagen. (Juli 2015)

Prøvde en siste gang neste dag før jeg sendte den inn på BMW-verksted, hvor den ble stående i en uke, før de tar den inn. Der starter den uten problem når de tar den inn. De tok en diagnose og ser over ELV-ledningsnett som ble friskmeldt, lader batteriet og bilen var tut å kjør i 6 måneder.

(Desember 2015) Kommer jaggu samme greia igjen. Bilen blir stående en arbeidsvakt før jeg kommer hjem og prøver en slags "reset" ved å ta strømmen vekk i en halvtime. Hurrah, bilen starter.

Spol fram 3 måneder (20.3.2016), starter jaggu den ikke igjen. Samme som i Desember, tar strømmen og bilen starter. Denne gangen kom det en tvist, etter å ha kjørt rundt i en time, når jeg parkerer og stopper bilen kommer service-symbolet i displayet. Prøver å starte bilen etter noen sekunder, ikke no liv. Samme meldinger som vanlig. Gjør ingenting denne gangen. Går inn og venter 2 timer (Nå 3.40, 21.3.2016) og bilen starter uten problemer.

Noen forslag?

Skrevet

Du bør få lest av feilkoder når dette skjer neste gang. Ikke bestandig de kan finne feilen igjen, og da kan det være vanskelig for dem å løse problemet. 

Mange her på forumet med utstyr, hvor holder du til?

Skrevet (endret)

Hei. Beklager at det har tatt sin tid å svare. Mellom jobb og påske faller noe ut :P

On 21.3.2016 at 4:36 AM, Bmwmayhem said:

Virker egentlig litt som batteriet ditt tuller.. Det er vel koda til bilen? Får de opp noen feilkoder?

Såvidt jeg vet er batteriet ikke blitt byttet. Det er originalt og rett størrelse såvidt jeg kan forstå.

On 21.3.2016 at 6:36 AM, Gorg said:

Du bør få lest av feilkoder når dette skjer neste gang. Ikke bestandig de kan finne feilen igjen, og da kan det være vanskelig for dem å løse problemet. 

Mange her på forumet med utstyr, hvor holder du til?

Har ikke fra nå sist, men første og forrige gang var det følgende koder :

003EED - DDE: Strømstyring, Hvilestrømfeil

00A114 - CAS: Ledningsfeil ELV

Holder til i Saltdal nært Rognan.

Endret av Forundret
  • 1 month later...
Skrevet

Viste seg å være Comfort Access sensoren i førerdøra som hadde blitt skadet av vann, som dermed hadde fritert CAS, Elektroniske rattlåsen og Footwell-module. Weee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...