Gå til innhold

Topp vil ikkje av?

Sammyen
 Share

Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt på nettet og der har folk bare tatt av toppen med nevene uten problem :| Usikker på om det er etter dei har klubbet eller kranet for harde livet
Tatt ut alle 14 strekkboltene og 2 bolter til med kjedet, så er ganske sikker alle boltene er ute

Etter 12 år rekner eg med toppen ikkje bare skal skli av men kor mykje skal den faktisk sitte før ein skal mistenke fleire bolter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert borti topper (ikke den aktuelle motoren du snakker om) hvor jeg har brukt en gummi klubbe for å få den til å løsne, fleste topper har jo styre hylser som gjør at de kan sitte litt + at pakninga setter seg, men ofte dårlig butikk å "klubbe" sidelengs, beste er å prøve å få klubbet skrått oppover å se om det skjer no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsug og eksosmanifoilene er skrudd av. Tatt ut 14 strekkbolter og 2 "ekstra" bolter som står i front av motor. (Bilde 1) 

Bilde 2 viser 1 av 2 umbrako "lokk" som ligger nedi toppen. Dei to er det einaste som er mulig å skru på igjen. Ka er desse til? 

Bilde 3 viser kor eg slår med gummi klubba. Vurdere å skvise inn meisel her då?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Sammyen
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ein bolt som var "gjømt" ... 
Var 2 ekstra bolter eg såg festet den plasttrekanten mellom enden på kammene men var 99% sikker dei var for kort til å stå i blokken :P 
Tok ut den eg fekk tak i og den var ganske kort så tok det for god fisk begge var kort. Så feil kan ein ta :P
Måtte slipe til ei pipa så fekk eg nr 2 av!
Var første toppen eg har hatt av så nå veit eg ca kor hardt dei sitter til neste gang
Forklaring i første post 

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...