Robin Gruben Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Var på tur hjem fra Sverige da bilen plutselig stoppet. Ingen lamper lyste, men hadde hørt en ulyd fra motorrommet på turen før. Merket ingen tegn til noe feil på bilen ved kjøring, eller noe annet. Men det viste seg at det da skulle være... Fikk sendt bilen til Karlstad, der de skulle finne ut hva som hadde gått galt. Og siden jeg kan lite om motor selv, så tenkte jeg å høre med dere her på dette forumet. Vet også at det har vært problemer med disse motorene før, og at BMW har dekket noe? Nå står jeg hvertfall med en bil, som ikke har fungerende motor. Alternativet er å kjøpe ny motor å sette den inn. Naturligvis ikke på verksted, siden estimert pris på dette var 97.000 kr! Fra verkstedet i Sverige fikk jeg tilbakemeldingen: "Provat att starta bil, motor går ej runt. Provat att dra runt motor med dragskaft, går ej. Demonterat ventilkåpa och kontroll kamkejda. Övre kedja intakt, men är väldigt slak. Okulär kontroll av cylindrar via spridarhålen och ser metallspån/delar i cylinder. Motor defekt." Hva er det lureste å gjøre her? Forsikringen min dekker ingenting, og den har i tillegg akkurat bikket 200.000. Er det beste å ta kontakt med BMW, for å høre om dette er et tilfelle der man kan få noe igjen? Syns det er rart at bilen bare skal stoppe sånn, uten noen form for varsel... Om ikke BMW dekker noe, så blir det å sette inn en ny motor selv. Da blir det å kjøpe en ny. Er det da lurest fra Norge, Sverige, Tyskland eller noe annet? Har tittet litt rundt, og de ligger på 20.000 kr og oppover. Er det da noe jeg må tenke på ved kjøp av ny motor? Har 118D. Er det da mulig å få inn en større motor, og er dette da lovlig? Håper på hjelp, siden jeg kan nada om dette. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 (endret) Antagelig er det vel greiest å få tak i en annen motor framfor å forsøke å reparere den du har.. Vil vel tippe det er det kjente register havariet du har fått, og utifra beskrivelsen er vel innmaten ødelagt. Endret April 7, 2016 av Daniel80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå