Gå til innhold

Vann i dørk -BMW x3

Sjagge71
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har oppdaget en del vann i døren på høyre side bak i min x3 2009 model. Forstår ikke helt hvor vannet kan komme fra da det kun er vått i døren i området mot  baksetet. Har kjent etter på teppet under døra, mot torpedoveggen og inn under framsetet, samt den lille "veggen" mellom baksetet og dørken men der er det tørt. Har tatt ut de to runde festene som holder matten på plass og skal holde gummimattene på plass. Når jeg trykker teppet ned her, pipler det opp vann av hullene til disse festene. Det er nærliggende å anta at vannet kommer fra døra, men teppet er tørt på kanten ned fra døra og til dørken.

Kan også nevne at jeg ikke har takluke og at det ikke er fukt i taket, da det kunne være en mulighet at et feste til rails kunne blitt lekk.

Spørsmålet er da om det kan komme nedenfra, eller at vannet kan renne fra innsiden av døra og ned i dørken uten at teppet blir vått under døra. Noen som haren anelse om hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasten inni døren løsner, slik at regnvann osv renner inn ved vindusrutene, men istedefor å bli ledet ut på undersiden av døren og ut av bilen så kommer det på innsiden av plasten og renner inn i bilen på undersiden av dørtrekket. Er visst ett ganske vanlig problem på de fleste bilmerker. Dørtrekket må av og plasten må skiftes. Litt skummelt på enkelte Bmw modeller som har mye elektronikk i gulvet!  Husk å få tørket skikkelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...