Kvakkster Skrevet April 12, 2016 Share Skrevet April 12, 2016 Hei! På lørdag kjørte jeg henger. Rett etter jeg koblet denne i fra bilen så fikk jeg varsel om at bremseklosser foran OG bak må byttes :S Klosser og skiver ble byttet ifjor høst så dem er relativt nye. Har prøvd å resette service på bremsene uten hell. Prøvde også å koble fra minuspolet på batteriet og lot dette stå i 30 min og koblet til igjen med samme resultat. Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Draughts Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 Det kan jo være sensorene til bremseklossene som ikke fungerer helt slikt de skal. Men det hørtes meget rart ut at begge skulle ryke på likt etter at du gjorde noe så enkelt som å ta av hengeren.. Har du tatt diagnose, eller bare prøvd å resette service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 Hei, jeg har ikke tatt diagnose på bilen enda. Service på bremsene har jeg prøvd å resette uten hell. Tenkte jeg skulle bestille nye sensorer og bytte ut dette først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 Hadde jeg vært deg så ville jeg fått den på en løftebukk og sjekket. Da ser du fort med en gang hva som er feil eventuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Draughts Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 5 minutter siden, Kvakkster skrev: Hei, jeg har ikke tatt diagnose på bilen enda. Service på bremsene har jeg prøvd å resette uten hell. Tenkte jeg skulle bestille nye sensorer og bytte ut dette først Tror ikke sensorene skal være spessielt dyre, og enkle å skifte er de også, så sikkert ikke en dum idé! Men har du mulighet hadde jeg tatt diagnose, bare for å sjekke.. Uansett kjipt å hive ut penger om ikke nødvendig, selv om det ikke er snakk om store summen. Selv kommer jeg ikke på hva annet det kan være en sensorene som har tatt kvelden, selv om det hørtes rart ut med at begge røk samtidig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 (endret) On 13. april 2016 at 11.04, Draughts skrev: Tror ikke sensorene skal være spessielt dyre, og enkle å skifte er de også, så sikkert ikke en dum idé! Men har du mulighet hadde jeg tatt diagnose, bare for å sjekke.. Uansett kjipt å hive ut penger om ikke nødvendig, selv om det ikke er snakk om store summen. Selv kommer jeg ikke på hva annet det kan være en sensorene som har tatt kvelden, selv om det hørtes rart ut med at begge røk samtidig.. Etter en grundig gjennomgang av bilen så var det sensoren bak som hadde ryket tvert av. Hvordan det har skjedd aner jeg ikke men byttet begge sensorene for 600 Kr fra GS og nå er dette i ordren igjen Gjenstår oljeskift og polering så er bimmeren klar for sommeren Endret Mai 2, 2016 av Kvakkster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå