MrX Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 (endret) Hei. Jeg har en E39 520i som plutselig begynte å tikke i motor. Det har ikke vært der før, og kommer spesielt når bilen er kald, i det jeg starter den og når den står på tomgang. Det er nylig skiftet olje og oljefilter. Kan være tilfeldig at det kom etter dette, men jeg vet ikke hva dette kan være. Så lurer på om noen her vet. Legger ved video. https://youtu.be/X80PcGz0WwQ 20160414_175730.mp4 Endret April 14, 2016 av MrX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 Høres nesten ut som det kan komme ifra eksosmanifold? Har du alltid brukt samme type olje eller har du byttet til et annet merke feks? annen viskositet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrX Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 Er 5w40 ihvertfall. Om det er samme merket det vet jeg ikke da jeg ikke vet hvilket merke forrige eier hadde på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrX Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 (endret) Har prøvd å hørt mer og det høres ut som det kommer fra eksosmanifold ja. Er dette typisk "Eksoslekk" lyd? Endret April 15, 2016 av MrX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 (endret) Men hvis det er ifra eksosmanifold så vil lyden være der hele tiden både på varm og kald motor. Siden du sier at du hører det spesielt ved kald motor. Endret April 15, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrX Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 Er det en sjanse for vannpumpa da? Irriterer meg denne tikkingen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Vannpumpe lager vel ikke sånn tikkelyd tror jeg. Men er lyden der når den er varm også? hører du noe under kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrX Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 Tror ikke selv det er vannpumpa eller, men fikk forslag om den. Begynner å tro at det kanskje kan være en ventilløfter. Hører ikke noe når jeg kjører, heller ikke når jeg sitter inne i bilen når den går på tomgang. Men høres ganske bra fra utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå