Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, hvilket eksosanlegg gir best lydbilde?

Eisenmann? Ev sport eller race? Noen som vet? 😀

Endret av E39 M5
Skrevet (endret)

Dette er jo høyst individuelt :P Må rett og slett høre deg frem til den du liker best selv. 

Dinan: 

Supersprint: 

 

Tubi: 

Remus: 

Eisennmann Race: 

Eisenmann sport: 

 

Original eksos, resonator delete: 

Original eksos UTEN x-pipe (til sammenligning):

 

Original eksos med KUN x-pipe: 

 

Og så har vi f.eks. Britalman. Utav produksjon og må spores opp på bruktmarked i utlandet: 

Og så har vi muffler delete, før og etter-video: 

Så har vi Borla: 

Fluid motor union sin rear section (ca 15K NOK for pyntede rakrør+frakt og mva fra USA): 

Muffler og resonator delete, med x-pipe: 

Hayward and Scott, før og etter-video: 

Magnaflow: 

Rogue Engineering: 

Rogue Engineering med x-pipe: 

Schmiedmann: 

Schmiedmann med x-pipe: 

 

Og sikkert mange, mange flere :P 

Personlig er jeg glad i Supersprint, Eisenmann Race, Britalman, Borla og original med x-pipe. Jeg lurer på å begynne med sistnevnte. Koed selger supersprint x-pipe. Evt. går jeg for Supersprint, som også selges hos koed. :) x-pipe (og dermed resonator delete) har jeg lyst på uansett hva jeg går for. Men det er bare min smak. 

Ellers er det vel bare Eisenmann Sport og Supersprint Road som har TÜV-godkjenning? :P 

Endret av Thundercoil
Skrevet

Må jeg si!! Tusen takk for utfyllende svar! 👍😀

Starte med x pipe hørtes smart ut, samt fjerning av kat?

Vurderer selv supersprint ja 👍😀

Skrevet

Noen som har fjernet kat på disse? Event lydforskjell?

Og event hvor man får kjøpt slike mellomrør?

Vurderer å lage selv...

Skrevet (endret)

jeg skal fjerne cat, eller det vil si, jeg skal inn ed race catter.

så blir det schmiedmann headers, schmiedmann x pipe og magnaflow bakpotter.

har enda ikke funnet cat delete pipes.

 

edit: supersprint har cat delete.

 

men, eksosmanifoilene er den store synderen her, er vannvittig små rør som går fra manifoiler og ned i cat rørene, dem måler 34mm innvendig, 2 stk på hver side..

en kjempestruping der.

Endret av D.Toft
Skrevet

ja trimming er ikke billig haha.

ess kit ja, hadde vært en drøm det, men da skal eg først kaste det orginale svinghjulet og clutchen for å sette på lettere enkelmasse svinghjul og sports clutch, og der ryker jo 20tusen.

så ville eg boret ut blokken og montert stålforinger og smidd innmat med litt lavere komp.

og mappet den ordentlig, da ess chippingen gir litt mager blanding? eller har dem endret programvaren?

Skrevet

Nja, ikke vet jeg, men har hørt de sliter med lavt bensintrykk pga for svak leveringsmengde fra pumpe.

Har byttet til aeromotive 340 pumpe, skal holde den....

Skrevet (endret)

ja det kan være.

er denne pumpen plug and play?

hvem av dem 340 pumpene har du?

regner med jeg må bytte pumpe selv en gang, og da er det greit å oppgradere :)

Endret av D.Toft
info
Skrevet

340 stealth, midtuttak.

ikke helt plug and play nei. Måtte tilpasse da diameter ikke var samme.

Måtte også modde nederst for innløpet. Kliopet opp plastikken og monterte en rustfri slangeklemme. Lett mod da. 

Og loddet ledninger selfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...