Gå til innhold

DEFA Batteriladerkitt - 1204

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Min BMW (F11/2012) har hatt noen merkelige feil, startproblemer, battreivarsel og tapping av batteri når den har stått ubrukt over lengre tid. Jeg fikk montert blokkvarmer og batterilader (DEFA) når jeg kjøpte bilen, mener dette ble montert i Norge av min leverandøren. Har ikke tenkt over disse problemene før jeg lot mitt verksted ta en titt på dette, jeg opplyste da at jeg brukte skjelden den fastmonterte batteriladeren da jeg likte heller å bruke min nye CETEK lader (5A). De saumfarte bilen og fant tilslutt at den fastmionterte laderen tappet batteriet, det viste seg at denne strømtyven medførte mange merkelige hendelser/ feil. De koblet bare bort laderen, siden de koblet den bort så har jeg ikke hatt noe form for trøbbel. Vil legge til a jeg bruker ofte CETEK laderen ... som da har berget situasjonen.

Er det noen av dere som har lingnende erfaring?

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komplett defa med lader på begge mine biler E71/E53 og har aldri opplevd lignende. Bruker motor/kupevarmer hele vinteren og batteri er alltid toppladet da. Har hatt dette på mine forrige biler også uten noe problem så tror nok det må være noe med oppkoblingen som har vært feil på din bil. 

Kan også nevne at jeg har appstyring på defaen som fungerer utmerket😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Hei

Beklager ekstremt sent svar ...

Verkstedet har koblet fra defa batteriladeren, de mistenkte at tapping av batteriet kom fra laderen, men feilen er fortsatt der. Jeg har byttet batteri på mistanke, men noe i bilen tapper batteriet og verkstedet finner ikke ut av det. Så feilen lå ikke til defa systemet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...