Gå til innhold

Comfort seter går hverken frem eller tilbake.

Oslo
 Share

Anbefalte innlegg

Stort problem, da jeg fikk bilen gikk passagersetet kun tilbake, nå går det hverken frem eller tilbake, alle andre funksjoner virker.

Problemet er at setet er så langt tilbake at man ikke kommer til hex bolten får å få setet ut. Vil det kanskje hjelpe om holderen til setebeltet tas av? Men hva med andre siden? Har ikke sett på om jeg kan komme til bolten til setet der faktisk.

Har sett nermere på motoren (der er to stk) nermest døren, tar man av kontakten måler jeg 11,50 volt når setebryteren aktiveres men ikke en lyd fra motorene. Jeg kan ikke få motoren ut heller fordi der rett foran sitter en stor plastboks, en kompressor eller noe med en slange på, kan bare komme til ene bolten på motoren. Plastboksen sitter fast med en brakett der går bakover og sitter på et annet rør under setet, så den sitter fast både foran og bak, ganske umulig å få ut tror jeg....ser ikke denne boksen på noen bilder fra RealOEM. 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD61-EUR-06-1996-E39-BMW-528i&diagId=52_0766

Motorene har ikke heller et hull i seg så man kan dreie den rundt med en skruetrekker.

Er der noe jeg har misset her? Hvordan kommer jeg videre? (Bildet er opp/ned)

image.jpeg

Endret av Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men setet er for langt bakover, og over bakerste bolter sitter der en stålplate, den ene holder selefeste og utløser for airbag og den andre selen.

Har tatt av de to bakerste bolter der holder baksiden av setet, nå kom det høyere opp men det går ikke å vippe det frem,har prøvd men lederet ved selefestet likte det ikke, hrrmmf, det sprakk. Kommer fortsatt ikke til den ene skruen på motoren ytterst. Plastkassen med slangen på sitter i veien og den kan ikke flyttes.

Det tar lang tid å endelig få torx nøklen i, og er den i kan jeg dreie kanskje 5 mm om gangen, har aldrig opplevd noe så trangt og vanskeligt.

Tror jeg kaste inn håndkle, kan ikke se hvordan dette kan fikses.

Endret av Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...