Gå til innhold

K-bus feil. E39 2002 525ia Ingen komunikasjon mellom radio, multiratt og mid.

sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.Trenger noen tips og råd til feilsøking på en kompis sin bil. Det er en 2002 modell e39. Jeg skulle i utgangspunktet bare ta en diagnose for å resette luftfjæringen bak etter at kontakten til styreenheten hadde svidd seg, den er nå reparert. Men fant fort ut at her var det noe mer feil. Det er åpenbart at k bus er nede eller det er noe feil på den da multiratt, radio, mid ikke fungerer mellom hverandre og jeg ikke får kontakt med radio og styreenheten til luftfjæringen med diagnose. Får kontakt med mid,multiratt, lcm, zke, ihka og kombi via diagnose som er de resterende styreenhetene på bilen så går via k bus.

Det jeg har prøvd:

Slettet alle feilkodene på de enhetene jeg fikk kontakt med.

Koblet av batteriet over natten.

Målt 12v på k-bus.

Funnet møtestedet til k-bus og tatt av en og en pin for å eventuelt luke ut synderen til problemet.

Dratt ledning fra styreenhet til luftfjæring og frem til møte sted for k bus for å sjekke at det ikke er brudd i ledning bak til styreenheten.

Prøvd med 3 forskjellige styreenheter til luftfjæringen.

Bilen har tidligere hatt vannlekasje på fører side i teppet.

K busen kom og gikk litt en periode før den døde helt.

Så trener tips og råd til hva mer som kan feilsøkes. :) 

Edit:

Fant utav feilen med luftfjæringen. Når dette ble fikset så var pinen som går til strøm koblt feil. Luftfjæringen er nå oppe og går. Men har fortsatt problem med komunikasjon mellom multiratt mid og radio. Kan det være at radioenheten har tatt kvelden? Den går på og står på en kanal men får ikke kontakt med den.

Endret av salnes34
Fant utav en feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...