X5E70 Skrevet Mai 20, 2016 Share Skrevet Mai 20, 2016 Eg skal på ferie i Europa med min X5 E70 og campingvogn i sommar. Turen vil gå ove fleire alpepass og vi reknar med å køyre 8000km. Bilen er ein 2011 mod. 245 hk diesel. Eg veit ikkje om og kva tid sist automatoljen har vert skifta, har leita litt på nettet etter skifteintervall, men utan hell, lurer derfor på om nokon veit dette? Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Mai 20, 2016 Share Skrevet Mai 20, 2016 (endret) Tror disse leveres med såkalt "Lifetimeolje", som er ment til å vare ut bilens levetid. Derfor finner du ikke noe skiftinterval. Verksted bytter ikke denne, med mindre du spør spesifikt om det. Mange mener at man likevell bør bytte olje på automaten, og at lifetimeoljen ikke holder, og er årsaken til havari i mange tilfeller. Endret Mai 20, 2016 av KasperR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Mai 20, 2016 Share Skrevet Mai 20, 2016 Skiftintervaller varierer litt alt etter kasse og produsent. Men det snakkes om alt fra 60k til 100k km på et skift. Spurte automatservice første gangen jeg var inne til flush på min bil, og de anbefalte å ikke kjøre over 80k km før nytt bytte. Og det er som kasper sier at dette er ikke nokke som går innunder vanlig intervallservice. Så du kan nesten med sikkerhet fastslå at der ikkje har vært byttet på din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5E70 Skrevet Mai 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2016 Korleis er det å fylle på ny olje på denne, og korleis peilar ein nivået? Søkte på Youtube, men fant ikkje denne bilen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Mai 26, 2016 Share Skrevet Mai 26, 2016 17 minutes ago, X5E70 said: Korleis er det å fylle på ny olje på denne, og korleis peilar ein nivået? Se her og her. Girkassen skal såvidt jeg kan finne være en ZF GA8HP70. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå