Gå til innhold

X5 xDrive 40e eller X5 xDrive 25d?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville tenkt på annenhåndsverdien jeg. Min BMW forhandler sier at de nesten ikke selger biler med dieselmotor lengre. Det går kun i bensin og hybrid. Jeg byttet inn min 2014 X5 30d i en 2016 X5 40e. Er veldig fornøyd. Har kjørt 3000 km nå og forbruket et i snitt 0.8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå florerer jo finn av 40e...velg å vrak så da blir også prisen der etter..

Har selv 2016 25d å er veldig fornøyd. Det som var mest utslags givende for meg var at jeg er litt avhengig å ha 7 seter tilgjengelig å det får du ikke på 40e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta ut min 2014 x5 25d med 40 e utgaven som nå har vært i mitt eie i et par måneder. 40e er etter min mening bedre på alt foruten mindre bagasjerom og høyere forbruk på langkjøring. (Turer på 14mil + om du starter turen med fullt batteri) 

Fikk selv en liten overraskelse da jeg prøvekjørte 40e utgaven og gikk tilbake til min 25d. Plutselig syns jeg at knattringa og vibrasjonene fra diselfireren ble merkbar og at det var mye brumming uten at det flytta noe særlig på seg...

40e har navi og adaptivt understell standard som er ekstrautstyr på de andre utgavene.  Utgjør ca 30 000 i 40e's favør.

For min del hadde jeg først vært usikker på hva jeg skulle valgt om 40e og 30d var prisa likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har 40e; hva kan jeg regne med av forbruk ved f.eks 30 mil landeveiskjøring i Norge? Ligger det på rundt en liter? I så fall så taper man jo et par hundrelapper på hver tur i drivstoff. (Ikke at det er så ekstremt viktig, men det er jo et totalregnestykke her, og undertegnede har begrenset med cash.)

Endret av LasseBäcker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 40e er 30.000 billigere og dessuten har navi og adaptivt understell inkl. i prisen så kan man jo si at man har spart litt penger man kan bruke til drivstoff.

 

Er det forresten bare tull å stoppe for å lade på langtur? Man må vel betale noen kroner for å lade de fleste stedene, og hvis man bare kommer 25km på strøm så er det jo ikke den helt store besparelsen kontra bryderiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et relevant spørsmål er hvor flink du kommer til å være med lading. Har du OCD så vil du følge opp til punkt og prikke, og ikke miste en eneste anledning til å kjøre på strøm. Er du derimot helt normal, så vil ladingen skje "når det passer". Det vil si at doningen for det meste kommer til å bli kjørt på fossilt brennstoff, også i korte strekk i nærområder.

For de fleste vil en slik bil i praksis innebære å kjøre med noen hundre kilo ekstra bagasje, med ditto økt drifstofforbruk og slitasje.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladbare hybrider ligger an til å bli den neste miljøskandalen. Innsamlede tall viser tydelig at når det gjelder overforbruk, er ladehybridene verstingene.

Slik jeg ser det er det bare ett argument for å kjøpe hybrid, og det er at anskaffelsesprisen er subsidiert. Etter en helhetsvurdering har ikke hybriden stort for seg, unntatt om du har kort vei til jobb og reelle lademuligheter der.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ca 250mil med min med et gjennomsnittsforbruk på 0.62.

Kommer ikke til og stoppe for og lade på langtur.

Setter bilen på lading når jeg kommer hjem etter hver tur, noe jeg tror de fleste som har plug inn hybrid velger og gjøre.

Tok i starten med meg laderen, men har oppdaget at det er vanskeligere og finne lademuligheter enn jeg hadde trodd på forhånd. Bla er det ikke lov og lade på offentlige El bil plasser for plug inn hybrider.  Merkelig med tanke på at politikerne velger og subsidiere disse uten og legge til rette for og utnytte miljøpotensialet disse har.

For min del ender jeg trolig opp med noe lavere forbruk med denne enn 25d.

Ofra ikke miljøaspektet en tanke da jeg kjøpte bilen. ...

Miljø fordelen med plug inn er nok først og fremst at kjøring i bebygde strøk i hovedsak foregår elektrisk. Bedre luftkvalitet og fravær av motorstøy i nærområdet er jo noe som jeg mener det kan være fornuftig og "subsidiere". Oppgitt forbruk bør være mere reelt, men det vil jo desverre medføre at de fleste biler blir dyrere i Norge.... 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.6.2016 at 22.47, Masterchief skrev:

Kjøring i bebygde strøk i hovedsak foregår elektrisk. Bedre luftkvalitet og fravær av motorstøy i nærområdet er jo noe som jeg mener det kan være fornuftig og "subsidiere". Oppgitt forbruk bør være mere reelt, men det vil jo desverre medføre at de fleste biler blir dyrere i Norge.... 

 

 

 

 

Lokal forurensning teller ganske mye for meg i positiv retning.

 

Slik jeg ser det nå totalt sett er det alt for mange tungtveiende grunner for å kjøpe 40e kontra 25d så lenge man klarer seg med 5 seter. Prisen er lavere, mer utstyr, flere HK, men noe høyere drivstoffkostnader i praksis. (For meg i det minste.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...