Basse Lusk

Members
  • Content Count

    687
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Basse Lusk last won the day on September 24 2015

Basse Lusk had the most liked content!

About Basse Lusk

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim

Recent Profile Visitors

2177 profile views
  1. Basse Lusk

    Turbohavari N47-D20A X3 2008 mod.

    Hører gjerne hvordan det går med å få dette dekket på forsikringen. Hvilket selskap har du?
  2. Basse Lusk

    E90 aux bytte sang

    Bluetooth eller USB gir funksjonaliteten du etterspør.
  3. Otis har forklart i grove trekk, men her finner du en detaljert fremgangsmåte, se spesielt innlegg 13: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=802793&page=1
  4. Android 9 og 4 GB RAM er det du bør ha: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1639676 Over 100 sider debatt om Android-skjermene fra Avin: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1374452 Generelt om Android-skjermer: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1500481 I Norge selges disse av https://graviton.no, europeisk selger https://exclusivecarauto.com og ellers ebay og aliexpress.
  5. Ligner, men er ikke MAK München heller. Se mønsteret som former den store V-en ut fra felgkanten, den går mot senteret uten å bli "festet" der. Edit: Sjekket websiden til MAK og ser at det temmelig sikkert er en MAK Speciale, her på en Maserati:
  6. Ligner style 636, men ikke helt. Her er et forstørret utsnitt:
  7. Sett på en 2018 530i, men disse er vel ikke originale?
  8. Basse Lusk

    Carly fraråder meg å kode FRM-modulen (E87)

    En kompis fikk sin FRM ødelagt forleden hos et BMW-verksted da de ville rekode modulen i forbindelse med feilsøk av en annen feil. Kunden måtte betale alt selv fordi feilen som kan oppstå ved koding av FRM er "påregnelig".
  9. Nå har jeg sett den store grillen på den nye 7-serien noen ganger IRL, og må bare si jeg undres hver gang over hvor iøynefallende den er i sin grusomhet. Det er bare å grue seg til at hele modellporteføljen får dette forferdelige uttrykket. Så sterk er aversjonen at jeg må beklage overfor de som liker designet. På bildet under har noen gjort seg lystig over det som kanskje er en av tidenes designtabbe fra konsernet. BMW fremstår mer og mer som den peneste jenta med så dårlig selvtillit at hun ikke skjønner hva hun har, som tar plastiske operasjoner for å ligne sine mindre pene venninner.
  10. Det er utgangene fra spiller til høyttalerne som endrer karakter etter koding til hifi 676. Disse kablene må kuttes og påsettes RCA-kontakter til ekstern forsterker (hvis du ikke vil klippe i originale kabler kan du kjøpe kontakter på ebay for plug and play, eller kjøpe ferdig kabelnett).
  11. PDC-enheten må byttes, den kan kjøpes brukt for 1500 kr. Kabler må trekkes fra høyre hjulbue bak, der PDC-boksen ligger på E81 (mener jeg). Her har noen gjort det på en F30, du får en idé om arbeidet. Utrolig greit med PDC foran, må jeg si.
  12. Basse Lusk

    E91 2009 koding

    Du har installert drivere som kom med kabelen? Og deretter kjørt obdsetup.exe og alt er merket OK der? Som nevnt av quandt1960, ikke nok at du får to svarte rundingner i INPA. Trykk F3 (for E91 på ditt oppsett), og test en modul der.
  13. Basse Lusk

    E91 2009 koding

    Latency Timer, som nevnt over, sjekker du under Device Manager (Enhetsbehandling), finn COM-porten i listen der kabelen er tilkoblet (kabelen må være plugget inn), Port Settings, Advanced, Latency Timer skal være 1. Ellers kan du kjøre \ediabas\hardware\obd\obdsetup.exe og verifisere at du får OK på alt.
  14. Basse Lusk

    Us blinker på E87?

    Kan gjøres med NCS Expert, enda enklere med Carly (beskrivelsen nedenfor er hentet fra den). Vær obs på at du må kode tilbake når bilen skal EU-godkjennes, så det er greit at du har et av disse verktøyene tilgjengelig. Sidemarker (US) • on • off Sidemarkers are permanently active. May need additional ‘Sidemarker (US)’ functions set to ‘active’ if available. If warnings for the turn signals are shown after successfully coding this, please disable the voltage monitoring for the turn signals. This warning is most likely due to the fact that your car is not a US model. (codable in FRM) Sidemarker (US) brightness • off • very low • low • rather low • medium • rather high • high • very high Brightness for ‘Sidemarker (US)’. (codable in FRM)
  15. Basse Lusk

    Æ plages! US-blinkers E39 2001

    Sidemarker (US) • on • off Sidemarkers are permanently active. May need additional ‘Sidemarker (US)’ functions set to ‘active’ if available. If warnings for the turn signals are shown after successfully coding this, please disable the voltage monitoring for the turn signals. This warning is most likely due to the fact that your car is not a US model. (codable in LSZ)