Jump to content

Basse Lusk

Members
  • Content Count

    861
  • Joined

  • Days Won

    1

Basse Lusk last won the day on September 24 2015

Basse Lusk had the most liked content!

About Basse Lusk

  • Rank
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim

Recent Profile Visitors

3380 profile views
  1. Med tanke på kostnadene ved dette, har du vurdert en mer moderne løsning, som er mye bedre, gir langt flere muligheter, og er til og med billigere? Regn med 4-5000 for en slik dings. DAB+? Ja. Handsfree? Ja. Ryggekamera? Ja. Apple CarPlay? Ja. Spotify? Ja. Netflix? Ja. Internett og alt av apper? Ja. Fullintegrert med iDrive-knappen og knapper på rattet? Ja. Beholder alt av originalt utstyr og funksjoner? Ja.
  2. Du har høyttalere i hattehyllen? Trekk kabler derfra og til inngang merket "IN HI LEVEL", disse er laget nettopp for dette (det er signal som allerede har gått gjennom forsterker, i motsetning til PRE IN, disse skal ikke brukes i ditt oppsett). Følger det med plugger som passer rett inn i høyttalerne dine? Hvis ikke er det veldig svakt av GS, en BMW-leverandør. Hvis plugger ikke er montert på kablene, så blir det en del mer jobb. Du må da passe på at +/- blir riktig, ellers risikerer du at lyden fra basskassen nulles ut av tilsvarende frekvenser fra andre høyttalere. Slik sjekker du hva som er + og hva som er -: Sett strøm på høyttaler (fra hattehylle) med et batteri (f.eks. et 1,5 v), den beveger seg utover når riktig +/-, innover når motsatt. Sjekk begge høyttalere, ikke stol på kabling (hender at disse to er montert i motsatt fase). Ser forresten at GS ikke linker til bruksanvisning (hva er det de driver med?), du finner den her.
  3. Bare hyggelig. Her har du forresten lesestoff, side 13 viser tetting av lekkasjen med silikon. Jeg har også pakket modulen i en tett plastpose, som du ser der.
  4. Disse to, første er fra bil med krok (og kun PDC bak). Er usikker på om koding er nødvendig, i så fall er det fordi PDC skal kobles ut når henger er tilkoblet, ellers blir det jo hyling hele tiden i revers. Mulig det er nok at boksen for hengerfeste er koblet inn. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=185279712 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174478525
  5. Lekkasjen er vanligvis fra luftekanalen, den svarte boksen på høyre side, pakningen blir utett, kan fikses med silikon rundt. Kjøpte du de to boksene samlet, altså fra samme bil? Hvis ikke kan det hende PDC må kodes. Den ene på finn.no er fra en likedan bil med hengerfeste, så den er plug&play (holder på med å ettermontere originalt hengerfeste, så sjekket tidligere).
  6. Den store er til PDC, og den lille er til kroken, ja. Av og til er det mulig å redde boksene, selv om det ser ille ut. Ta ut kretskortet, skyll under vann og børst lett med en myk tannbørste, så legger du det til tørk. Da kan du se om noe av elektronikken er eiret bort. Hvis ikke er det godt håp. Ta gjerne noen bilder så vi kan se. Jeg har hatt det samme på min egen bil, og klarte å fikse det. Har du sensorer både foran og bak, eller bare bak? Ser det ligger bokser for begge typer på finn.no. Du kan også kjøpe fra finndel.no, men der er det vanskeligere å få rede på tilstanden. Boks til kroken er nok vanskeligere å få tak i brukt.
  7. Har du bilder av kablene som skal monteres?
  8. Dette er plug&play, ja. Ingen kutting av kabler, ingen tap av originale funksjoner, du kobler denne bare mellom radioen og Quad lock-kontakten, , med medfølgende kabler.
  9. Over tusen kroner for en sånn dings synes jeg blir vel drøyt når du kan få en Android-skjerm til 3-4000 kroner, som gir deg samme muligheter og selvsagt mye, mye mer. 30 prosent black friday-rabatt hvis du er rask på avtrekkeren.
  10. Basse Lusk

    e87 innpress

    Den grå har 19/235/35 uten senk. Den blå har samme felger, sportsunderstell og uoriginal senk (så vidt jeg kan se har den mer enn fabrikksenk). En original M-Sport med 19" vil da være mellom disse to.
  11. Basse Lusk

    e87 innpress

    Har 19" 225/35 på min 1-serie (sportsunderstell og original senk), dette er optimalt visuelt sett, og fungerer fint å kjøre med også. 18" gir noe bedre komfort på dårlige veier, og ser fortsatt veldig bra ut, så kanskje det jeg ville anbefalt for de fleste.
  12. Har sett andre farge opp setene, blir jo en liten fargeforskjell, men absolutt akseptabelt, er mitt inntrykk. Ellers er motorrommet ditt påfallende likt mitt, rust på akkurat samme steder. Jeg har som sagt også fikset mutrene, og rust ved låsemekanismen fikset jeg med Hammerrite. Til og med har vi samme lakkavskalling til venstre for spylervæsken, den blanke, lille runde tappen som står opp der ved mutrene du byttet.
  13. Kan fint kjøre uten DTC, ja. Den dingsen til 20k, den får du for en tusenlapp eller to hos huggeren. Men vi skulle gjerne hatt feilkodene for å kunne si noe fornuftig.
  14. Hehe, trodde det bare var jeg som har en greie med de mutrene der, rust her er det første jeg legger merke til når panseret åpnes. Derfor lakkerte jeg mine i sommer, et penselstrøk med Biltemas sølv kaliperlakk, ser strøkent ut nå. Tok forresten også dørboltene, har du sett på dem? Litt OCD må man ha. Viskerarmene er et annet visuelt "problemområde", har behandlet og lakkert opp bakviskeren, gjør det samme med de foran om den holder seg pen og rustfri gjennom vinteren. Vaskeanlegg har lovpålagt oppsamling av den slags, så Belona er vel fornøyd med at du ikke gjorde det i din egen oppkjørsel.
×
×
  • Create New...