Gå til innhold

BMW M4 sport pluss & kjøling

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen andre heldige sjeler her på forumet som har gleden av å kunne kjøre F80/82 eller andre nyere M biler? Lurer på en liten ting med Sport pluss programmet for motoren til min F82. Når den er aktiv noen minutter så synker kjølevæsketemperaturen fra 100 grader til 89-90 som for meg er helt sinnsykt, da er det ca 20 grader ute++. Hvordan er det mulig? Er kjølingen så av en annen verden på disse bilene? I efficient og sport så er den 100 grader ca I hverdagskjøring med litt bra gassing. En annen ting er hvordan bilen forandrer karakter når den er blitt kjørt bra I 15-30 minutt minst. Da bare eksploderer den og det føles som om bilen har minst 500+ hester. Forstår det bare ikke hvordan det er mulig. Den lever nesten sitt eget liv og får mer krefter, hva f vet jeg. Er bare like sjokkerende hver gang jeg har kjørt I sport pluss en stund. Noen andre som har samme erfaring med andre nyere M biler og sport pluss programmet? virker som om girkassetemperaturen spiller en stor rolle her og frigir siste rest av gampen når den har nådd driftstemp. Har ikke testet M5/M6 ennå men skal se om jeg får det til I nærmest fremtid. Håper andre M eiere kan dele litt erfaring. Har enda ikke hatt den på bane så er spent hvordan den oppfører seg der over tid I sport pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...