Gå til innhold

Bmw 320si

Kriswulv97
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt meg en BMW 320si, er vel akuratt to uker siden nå, men har lest noen skrekkhistorier om denne N45 motoren som sitter i denne om at blokka sprekker osv.  Er det noen her som har erfaringer med bilen? Regner med at du finner skrekkhistorier om alle biler egentlig, men tenkte det kunne vært greit å spørre om erfaringer ☺️

For de som ikke har hørt om 320si

BMW 320si er en spesialutgave produsert i 2006 i kun 2 500 eksemplarer. 320si ble bygd for å kunne stille til start i FIA World Touring Car Championship (WTCC). 320si har en modifisert fire sylindret motor (N45) som er forskjellig fra motoren i 320i (N46). Endringene er blant annet høyere turtallsperre (7 300 omdr.) og høyere kompresjon enn standard 320i. Motoren er for det meste håndbygd og har ikke Valvetronic, noe som reduserer antall bevegelige deler. Akselerasjonen fra 0 til 100 km/t tar 8,1 sekunder og fra 80 til 120 km/t går på 7,7 sekunder. Til sammenligning er standard 320i akselerasjon på henholdsvis 9,0 og 9,1 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 320Si i nesten 2 år og kjørte vel en 40.000km. Ingen problemer jeg. Dog hørt de samme skrekkhistoriene, men det finnes tross alt historier om de fleste biler. Kompis kjøpte "vanlig" 320i og røk reg kjede på 2 slike i tiden jeg hadde min 320Si. 3 Trackdays på rudskogen tålte den fint også!

Alt i alt, morsom bil. Og er du uheldig, så er du uheldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...