Gå til innhold

E53 uten lyd - byttet BM54 - hva nå?

iknutis
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte for få uker siden min første BMW på veldig lenge, og den hadde defekt BMW professional.

Forrige eier holdt en knapp på defekt BM54-modul, så ferdig reparert og oppgradert enhet (med blåtann og rca) ble kjøpt fra England. Satte den inn, sjekket sikringene og slo på stereoen.

Jeg kan søke opp radiokanaler og spille av cd'er, men uten antydning til lyd.

Begynner nå å gå tom for gode ideer, noen andre som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har vanlig hi-fi da skal det være en grå/metall forsterker baki bagasjen. Kan være den er defekt. Kommer det lyd når du bruker navigasjonen type veibeskrivelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er professional, med en grå BM54-modul i bagasjerommet.
Den har jeg forsøkt å bytte uten hell. Mangler navi-plate så jeg får ikke testet om det kommer lyd fra navien.

Nesten så det begynner å friste å røske ut alt og erstatte med ettermarkedsdeler. Da vet jeg ihvertfall hva jeg holder på med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på bm54 modulen men om du har en ekstra orginal forsterker, kan være den som har tatt kvelden. Er gråmetall farge på den og ligger bak videomodulen om du har. Og om du har mulighet så ville jeg tatt en diagnose bare for å sjekke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Litt usikker på hva disse bilene har og ikke har, men her er noen oversiktsbilder i tilfelle det kan hjelpe.

Har kjørt diagnose med en i910; ingen feil knyttet til radio/stereo.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall orginal sub, usikker på hvordan det er på x5 men kan tenke meg st du hvertfall har hi-fi da. i verstefall kan det være at du har DSP men den forsterkeren er helt død og da kommer det ikke opp i displayet. Vist du skrur ut boksene på andre bildet og ser hva sim er bak der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg, men siden lyden ikke kom tilbake med ny BM54-modul satser jeg på at den gamle fortsatt er i orden også. :)
Alternativt kan det fort bli ettermarked ja, isåfall plukker jeg nok ut alt det orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi en lyd om det blir ettermarked, kan være innteresert i det orginale ;) . Uansett lykke til med å finne det ut:-P Om du har VIN nr så kan du sjekke utstyrslisten og finne ut om du har DSP eller hi-fi.

Endret av salnes34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På bilde nummer to som jeg la ut, helt nederst under cd-skifteren ligger en svart boks som også angivelig er en forsterker.
Ifølge rapporten fra Brages i Molde er det en "dsp-forsterker". Så tilsvarende, NYERE enhet ble kjøpt på ebay med delenummer  65126940977

Etter at jeg byttet den har jeg DSP-knapp i menyen og lyd. Så nå fungerer endelig alt som det skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...