Andorsen Skrevet Juni 23, 2016 Share Skrevet Juni 23, 2016 Skal hjelpe en kompis med å montere en ekstra subwoofer i bagasjerommet på hans E87 med HIFI anlegg og Professional spillerenhet. Vi ønsker om mulig å unngå for enhver pris å slippe å bruke Hi/LO CONVERTER. Finnes det noen måte å koble dette på som gir rent subwoofersignal til forsterkeren vi skal montere? Det er jo sub under setene, så man skulle jo tro at de får denne typen signal? Det er bare signal jeg er usikker på. Resten har jeg kontroll på Setter pris på om noen har informasjon eller kan linke til en tråd hvor dette er beskrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juni 24, 2016 Share Skrevet Juni 24, 2016 Må stjele fra signalet som går til sub under setet. Det blir jo da speaker level. Så med mindre sub-forsterkeren kan ta speaker level input må du ha converter. Bytte ut den underdimensjonerte originale forsterkeren anbefales på det sterkeste. Det er som natt og dag, ikke mye power i den HiFi-forsterkeren... Da er det jo også mulig å velge en forsterker hvor du har dedikert output til sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andorsen Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Det må jo være signal input på den originale forsterkeren til sub? Kan man ikke hente signal derfra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Det er fire kanaler fra HU inn på forsterker: Front Left, Front Right, Rear Left og Rear Right. Disse er fulltone, balansert lavnivå. Kanalene som går ut til "sub" under setene er en slags sum av disse inputene. Når jeg bytta forsterker loddet jeg RCA-plugger på kablene for disse 4 kanalene og kopla inn på ny forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå