tobbis Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Hei! Girkassen på min 325 synger på siste verset, så den blir nok byttet ut om ikke så lenge. Det jeg lurer på er hvilke kasser som vil passe på min bil? Har lest alt fra 316 til M3 kasser passer. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Fant en kasse til 328 på finn som kan være aktuell, om den passer. Må mellomaksling o.l byttes eller er det plug and play? En ting til: Det står en getrag kasse i bilen min nå, vil en ZF kasse også passe? Om du har gjort denne jobben før, og har noen generelle tips er det bare å fyre lys! På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Har du Getrag kasse nå, har du den minste flensen. 328 kassen har større flens, og mellomakslingen må byttes. I tillegg er 328 manuell aksling veldig vanskelig å få tak i, og koster fort 3.000 kr alene. Getrag kassene ble brukt fra 316 - 325. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Juni 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2016 Takker for svar! Får vel holde øynene åpen for en getrag kasse, eventuelt 328 mellom aksling. Er det samme girkasse på f.eks 316 som en 325? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Fra ca 1993 modeller, ser det ut til at alle kassene fra 316 til 325(323)er like. Kassene på nonvanos M50 motorer kan være litt kraftigere. Lurer på om de har betegnelsen 250-G. De nyere tror jeg heter 200-G. Dette er bare om jeg husker riktig. Jeg har en girkasse fra en 1992 non-vanos E34 520. Den kassen ble og brukt på 325 med 192 hk, og passer nok på din bil.Tror den går under 35 kg grensen til Posten og da kan den selges for 1.700 kr inkl frakt. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå