Gå til innhold

Trenger litt hjelp når det er snakk om motor


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er helt ny her og jeg har kjøpt en bmw e36 316 Touring, fra 1998. Jeg er på utkikk etter å sette i en bedre motor for litt mere "morro". Ville dere anbefalt en m50b25 non vanos eller en s50b30 eller m52b20?
annen motor er sefølgelig tatt imot som anbefaling. og evt en girkasse som takler litt.

Takk på forhånd,
Sebastian 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

motorbytte fra 4 til 6-cyl innebærer ganske mye arbeid da bremser og en del i understell må byttes dersom du vil prøve å få det godkjent, hvis du vil spare deg for mye hodebry vil jeg anbefale deg å kjøpe en bil som er 6-cyl i utgangspunktet. Når det er sagt så er det fullt mulig å gjennomføre et motorbytte på en god måte dersom du setter deg inn i ting og er villig til å investere en god del tid i bilen.

Jeg ville ikke puttet en 2-liter i, det er like mye arbeid som en 2.5/2.8, men 320 var bare marginalt sprekere enn 316, den eneste effekten du får av 2-liter er finere lyd...

Personlig ville jeg ha gått for enten en M52B25 fra en 323 eller en M52B28 fra en 328. Det er litt mer muligheter for å hente ut mer av dem enn M50-motorene. f.eks. kan du sette M50 innsug på M52 og å store effektøkninger. S52B30 ville jeg ha styrt unna da det fort blir veldig dyrt å finne donorbil, og de ektra hestene man får over en M52B28 med M50 innsug er marginale i forhold til hva de koster.

Girkasser har jeg ikke så mye peiling på i grunn, men generelt sett virker BMW flinke til å bruke girkasser som holder tåler godt over det bilen yter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...