Gå til innhold

Bilen rister under oppbremsing kun i høy fart

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kjører feks120-150 km/t og bremser ned litt oftere enn vanlig så merker jeg risting. Men har aldri dette problemet når jeg kjører vanlig mellom 80-100 km/t og bremser ned til vanlig. Første tanker slår meg kast i skivene. Men da sku vel dette skjedd uansett hastig eller tar jeg feil? Og ja du bremser kanskje litt hardere og oftere når du ligger i en del høyre fart. Men gidder ikke skifte klosser og skifter for ingenting hvis dette ikke hjelper meg.

Tar gjerne imot tips fra dere. 

Mvh Vegard 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slitte skiver slik at de er tynnere enn de skal være vil varmen kunne spre seg ujevnt og du får ujevn utviding pga varme som fører til kast. Ved kalde skiver vil du ikke kjenne problemet. Har du målt skivene dine? Stemmer det at de ikke rister om de er kalde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stemme godt det du sier der. Tror skivene foran har sittet der en stund fordi på di 2 årene jeg har hatt bilen så har ikke jeg skiftet di ut pga di har sett greie ut. Nei merker ikke noe til dette når bilen er kald men ligger aldri i så høy fart da heller. Kommer nok når jeg bremser mye eller i høy fart sånn at dette skaper mye varmgang. Men hvor mye skal skivene ligge på om jeg må måle di ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg får opp på E46n er alt etter diameter på skiven 

forran:

325mm er (ny 25mm) 23.4mm minimum 

300/286mm er (ny 22mm) 20.4mm minimum 

bak: 

320mm er (ny 22mm) 20.4mm minimum

294/276 er (ny 19mm) 17.4mm minimum.

Klosser er minimum 3mm rund baut, men disse sier seg litt mer selv :) 

*ingen garantier for disse tallene, men det er det jeg fant i dette systemet. Var utrolig lite å slite på, men det er vel kanskje slik nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...