Gå til innhold

girkasseproblem?

hgotten
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er noe muffens med automatkassen på bilen. Det virker som om girkassen feiler når den prøver å gå opp i "overdrive". Det kommer en litt rar vibrasjons lignende lyd etterfulgt av et lite effekt-tap før den går tilbake til 5.gir. Den har ellers ingen problemer med giring overhodet, og dette skjer bare på lavt turtall når den går fra 5. til "overdrive". Kjører jeg i 90 eller mer skjer ikke dette, bare når jeg ligger i ca. 80 km/t eller lavere. Det er lett å provosere frem i motbakker og gir også da et større utslag m.t.p. lyd og effekttap.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kalleklovn skrev:

Hvor langt har bilen gått, og når fikk du skiftet olje og renset kassa sist?

har selv litt problemer med min nå, da den girer litt hardt. Mange problemer skyldes visst gammel olje. 

Den har gått over 230. Oljeskift på girkasse har ikke vært gjort så vidt jeg vet. Hvor ofte burde man skifte olje på girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria påstod at oljen i min 2009 525 er en livstidsolje, men et søk på nettet gir fort at mange uavhengige "eksperter" sier at det lønner seg å bytte olje og renske kasse på 60 eller maks 90. Skal iallefall prøve dette. 

Tok og en prat med ett par verksteder som spesialiserer seg på automatkasser. De sier det og at den bør byttes på senest 90'

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...