Gå til innhold

Godkjenne senkesett i vognkort (e46)

SebastianM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en sedan e46 328i, 1999 mod. Som jeg skal senke og godkjenne i vognkort. Noen her som har erfaring med dette?

Det jeg lurer på er hvilke kombinasjoner med senkesett og felger som dere har brukt. Eventuelt spacere.

I mitt vognkort har jeg dekk/felg størrelse på 205/55-16 og et 47. jeg har lest at med både tuningart og supersport senkesett så må man ned i et innpress på 30-35 for å gå klar fjærene framme. 

Kan jeg space originalfelgene mye nokk for å gå klar fjærene? Samt få dette godkjent.

Eller godkjenne noen 17"/18" felger med lavt nokk innpress for å gå klar fjærene?

Mvh.

Sebastian.

Endret av SebastianM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godkjennes med spacer ja, men da må du ha papirer på de også.

ET på 35 trur jeg du må valse på sedan. Har 35 rundt om på min, og det er akkurat innenfor. Men det kommer ann på hvor brede felger du skal ha også ☺

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fidelio skrev:

Kan godkjennes med spacer ja, men da må du ha papirer på de også.

ET på 35 trur jeg du må valse på sedan. Har 35 rundt om på min, og det er akkurat innenfor. Men det kommer ann på hvor brede felger du skal ha også ☺

Takk for svar :) 

Kan jeg godkjenne med så mye som 15mm spacere på original felger? (spacere med papirer) Vill jo da endre innpress på over 7,5mm. Trodde BT ikke godtok dette...

Endret av SebastianM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er reglene.

Husk firhjulskontroll.

Før det byttes felger og/eller dekkdimensjon må det sjekkes følgende:

• Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimal fjæringsbevegelser.
  • Dekk og felg skal være innenfor hjulbuen.
  • Rulleomkretsen på dekkene må ikke endres mer enn +/- 5% i forhold til original dimensjon oppgitt i vognkortet
  • Hastighet og belastningskode skal ikke endres i negativ retning og må derfor være lik eller høyere den koden som er oppgitt i vognkortet
  • Sporvidden skal ikke endres med mer en 15mm ellers skal det foreligge godkjenning. Dersom man endrer sporvidden med mer enn 15 mm +/-, dvs. at felgens innpress endres med mer enn 7,5 mm pr.felg må det fremlegges dokumentasjon i form av TÜV eller ABE for at sporviddeendringen skal bli godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...