GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har en sedan e46 328i, 1999 mod. Som jeg skal senke og godkjenne i vognkort. Noen her som har erfaring med dette?

Det jeg lurer pÄ er hvilke kombinasjoner med senkesett og felger som dere har brukt. Eventuelt spacere.

I mitt vognkort har jeg dekk/felg stÞrrelse pÄ 205/55-16 og et 47. jeg har lest at med bÄde tuningart og supersport senkesett sÄ mÄ man ned i et innpress pÄ 30-35 for Ä gÄ klar fjÊrene framme. 

Kan jeg space originalfelgene mye nokk for Ä gÄ klar fjÊrene? Samt fÄ dette godkjent.

Eller godkjenne noen 17"/18" felger med lavt nokk innpress for Ä gÄ klar fjÊrene?

Mvh.

Sebastian.

Endret av SebastianM
Skrevet (endret)

Kan godkjennes med spacer ja, men da mÄ du ha papirer pÄ de ogsÄ.

ET pĂ„ 35 trur jeg du mĂ„ valse pĂ„ sedan. Har 35 rundt om pĂ„ min, og det er akkurat innenfor. Men det kommer ann pĂ„ hvor brede felger du skal ha ogsĂ„ â˜ș

Endret av Fidelio
Skrevet (endret)
13 timer siden, Fidelio skrev:

Kan godkjennes med spacer ja, men da mÄ du ha papirer pÄ de ogsÄ.

ET pĂ„ 35 trur jeg du mĂ„ valse pĂ„ sedan. Har 35 rundt om pĂ„ min, og det er akkurat innenfor. Men det kommer ann pĂ„ hvor brede felger du skal ha ogsĂ„ â˜ș

Takk for svar :) 

Kan jeg godkjenne med sÄ mye som 15mm spacere pÄ original felger? (spacere med papirer) Vill jo da endre innpress pÄ over 7,5mm. Trodde BT ikke godtok dette...

Endret av SebastianM
Skrevet

Her er reglene.

Husk firhjulskontroll.

FÞr det byttes felger og/eller dekkdimensjon mÄ det sjekkes fÞlgende:

• Plassforholdene i hjulhuset mĂ„ vĂŠre tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjĂžretĂžydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimal fjĂŠringsbevegelser.
  • Dekk og felg skal vĂŠre innenfor hjulbuen.
  • Rulleomkretsen pĂ„ dekkene mĂ„ ikke endres mer enn +/- 5% i forhold til original dimensjon oppgitt i vognkortet
  • Hastighet og belastningskode skal ikke endres i negativ retning og mĂ„ derfor vĂŠre lik eller hĂžyere den koden som er oppgitt i vognkortet
  • Sporvidden skal ikke endres med mer en 15mm ellers skal det foreligge godkjenning. Dersom man endrer sporvidden med mer enn 15 mm +/-, dvs. at felgens innpress endres med mer enn 7,5 mm pr.felg mĂ„ det fremlegges dokumentasjon i form av TÜV eller ABE for at sporviddeendringen skal bli godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...