Matsmeisel Skrevet Juli 28, 2016 Share Skrevet Juli 28, 2016 Hei! Gjelder en e-46 330i. Ladelampen begynte å lyse for en tid tilbake. Skjønte det var dynamoen og måtte derfor lade før jeg skulle bruke bilen. Etter et par dager så sluttet lampen å lyse. Trodde bilen hadde reparert seg selv, men gikk jo så klart strømtom etter et par dager. Var på verksted i går og satte inn helt ny dynamo. Lader fortsatt ikke. Har feilsøkt det som er av kabeler og batteri samt sjekket alle sikringer Så kommer jeg til spørsmålet mitt: Siden lampen hverken lyser når jeg skrur på tenningen eller når bilen går så får jo ikke dynamoen ladet siden den lampen er en del av kretsen. Men finnes det noen releer eller sikringer som kan ha tatt kvelden? Er det pære eller diode i instrumentpanelet? Og om det er diode så må hele panelet byttes ut regner jeg med. Passer de da om hverandre? Fra 316 til 330? Regner med det er forskjell på diesel og bensin. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 28, 2016 Share Skrevet Juli 28, 2016 Varsellampene er dioder. Det er små forskjeller på automat vs manuell instrument (girvelgerskjerm) og så er det forskjellig turteller på instrument for rekkefirer og rekkeseks. Du måtte i så fall hatt Instrument fra en manuell 320-325, helst med m-sport også, slik at du får de originale sølvringene rundt instrumentene osv, som din bil har. Skal du bytte instrument, så må du kode et brukt på plass. VIN og km.stand osv, for å unngå tamperdot. Når det er sagt så ville jeg heller ignorert lampen og prøvd å finne ut hvorfor ny dynamo bare lader 12,1V, fikse dette og så se hva som skjer med batterilampen. Kan være feilkoder eller annet krøll som tuller med lampen, og jeg har aldri sett eller hørt om at den dioden har røket. Ekstra merkverdig når du faktisk har et problem med strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsmeisel Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 Ja, må vel begynne fra dynamo og leite frem til instrumentet. Feilen må jo nesten ligge der. Bilen står på verksted nå, men jeg tviler litt på kompetansen dems når det gjelder dette. Og at en diode ryker har jeg ikke jeg vært borti før heller. De skulle ta en diagnose på det så får jeg håpe det kommer et svar da😊 Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsmeisel Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 Rare greier.. Tok diagnose og slettet alle feilmeldinger. Da kom jaggu batterilampen tilbake. Lyste nesten hele veien hjem før den slukket. Nå er den helt borte igjen😋 Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå