lowriderA8 Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 Har en 530 d xdrive som vibrerer ved pådrag, når jeg gir gass og skal ut på E6 så starter den og vibrere ved ca 3/4 gir og det forsvinner igjen på 5 gir. Kjører jeg den manuelt så er det ikke så mye vibrasjon som ved automat. Det er ingen vibrasjon under fin kjøring etter veien, kun ved litt pådrag. Også ser jeg turteller gå ca 200 omdreininger opp og ned når jeg ligger i 90 km/t, som at den jagger. Mistenker gearkasse men er åpen for forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 Er i nogenlunde samme situasjon selv, dog på en E65 med ZF GA6HP26-kasse. Alt tyder på at det er converteren i mitt tilfelle, men for din del så kan det være litt enklere. Vet ikke hvilken girkasse det er i din, men siden du skriver X-Drive så antar jeg F10/F11. Bruker vel ZF disse også (GA8*)? Har det noengang blitt byttet olje/filter på girkassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k.p Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Har dere sjekket dekkene? På vår x3 var det forskjellig dekkdimensjon foran og bak. Dette var originalfelger og lik slitasje på dekkene. Vi hadde samme vibrering under aksellerasjon. Jeg monterte lik dekkdimensjon foran og bak og vibrasjonen forsvant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå