Gå til innhold

Bilen rykker under kjøring - Bmw e46

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kjører så rykker bilen iblant. For meg så virker det som at bilen rykker når AC slår seg inn. Hvis jeg hører godt etter så klarer jeg og høre at et rele fra hanskerommet slår inn når AC skrur seg av og på, eller tar jeg feil? I så fall når jeg hører dette rele slår seg inn så rykker ofte bilen akuratt i det dette skjer. Om jeg slår av AC så oppfører bilen seg som normalt virker det som.

Er det noen som har vært borti det samme?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvilken motor gjelder dette? Og under hvilke forhold? Dersom det er bensin og gjelder under gasspådrag kan det være en coil som er dårlig. Ser for meg at spenningen inn på coilen blir lavere når du slår på AC, da det trekken en del strøm, og gjør at en sliten coil ikke klarer å levere den strømmen og spenningen den skal til pluggen. Men det blir i grunn vanskelig å diagnostisere over internett, kan like gjerne være feil på MAF, vann i ECU (problem på enkelte e36) eller lignende. For meg virker det i alle fall som det ganske sikkert er en elektrisk feil, og ikke mekanisk.

En kompetent mekaniker burde kunne finne utav det ganske kjapt med en prøvetur i bilen, om ikke så kan du jo få tatt en diagnose, er mange her inne som kan hjelpe med det (se den store diagnose-tråden) så slipper du å punge ut i dyre dommer for verkstedtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer egentlig vær gang jeg bruker ac når det er mye sol og varme ute.

Ja det er bensin med m54b22 motoren. Ja så du mener når ac slår inn di gangene jeg gir gass i en oppoverbakke så er det nok til at det kan gå utover en coil som er dårlig? Trodde ikke at sånne ting kunne gå utover en coil men som sagt så har jeg ikke så god peiling på dette området. Men ja jeg har diagnose selv både bmw skanner, inpa osv.
Tok en diagnose en liten stund tilbake og så ingenting da men når jeg leste av verdier på coilene på inpa så hadde di forskjellige verdier, men jeg aner ikke hva dette skal ligge på?

Kjørte med volt avlesning i computer når jeg hadde på ac under kjøring i 30-45min men kunne ikke se noe til at ladingen endret seg noe. Tenkte det kunne være dynamo men hvis den målingen stemmer så er vel dynamo utelukket.
Har også nylig skiftet tennplugger og blendeplugg bak på innsug.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka på diagnose i går og lå ingenting feil på coil eller lignende. Eneste er at jeg har lambda feil etter cat men den feilen har jeg hatt i 2 år nå uten at det har vært noe problem.
Sjekka live verdier på coilene, di hadde forskjellige verdier men noen som vet hva di skal ligge på normalt sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...