mariusindregaard Skrevet August 21, 2016 Share Skrevet August 21, 2016 Jeg har kjøpt meg en 520i fra -86. Har tenkt å bytte motoren og har kommet over en 525ix fra -93. Vil motoren fra den passe over i min E28? Må vel kanskje bytte bunnpanna og oljesil? Og vil eventuelt girkassen fra E28 passe på den nye motoren? Kan bremsene brukes? Mange spørsmål og flere kan det bli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 bremser fra vanlig 525 passer vertfall over, så hvis 525 og ix er like så er det bare og flytte over. om motoren "passer" er jo et definisjons spørsmål, mange har jo satt m50 i e28, men såklart man må jo løse dette med motorfester (mulig det går an og bruke et eller annet her så det passer rett på) å elnett såklart,men det finnes overgangstabeller der ute så dette burde egentlig ikke være noe problem. å gearkassa di passer jo på m50 motoren,men den tror jeg du knekker fort med litt lek og morro, å ikke veit jeg om du får helt riktig vinkel på den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusindregaard Skrevet August 22, 2016 Forfatter Share Skrevet August 22, 2016 Så det er ikke en umulig sak da? Er klar over at det må modifikasjoner til, hadde bare ikke orket vis jeg måtte ha bygd om alt i motorrommet. Men som jeg forstår så burde det vel ikke være et stort problem å få det godkjent ho Biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 umulig nei, er mange som har bygd om til m50, å det er nok heller ingen problem å få dette godkjent hos biltilsynet. men kan være greit og sende inn en søknad til de å høre, men effektmessig så skal ikke dette være noe problem. da både 535 og m5 kommer med mere effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå