Gå til innhold

M50 Girkasse på e34 m60

V8E34
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har en bmw e34 530i med gåen automatkasse og har veldig lyst på manuellkasse, men disse til v8 er vanskelig å komme over.

Så jeg lurer derfor på om M50 manuell-kasse vil passe med adapterplate(får kjøpt ferdiglagd), m50  mellomaksel og differensial? uten modifikasjoner på to sistnevnte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt en gang en m50 stroket til 3 liter inn i en E34. ZF girkasse ble montert. Brukte en 530V8 mellomaksling jeg hadde. 525 og 530V8 har samme bakaksling. Dette passet rett på. Kanskje litt trangere å få på akslingen, men bilen har gått i flere år uten problemer. Mener jeg har målt at ZF kassen fra 525/M3 og 5 trinns 530V8 kasse har lik lengde,

Adapterplater har jeg bare sett noen bilder av, men aldri prøvd. Hvis lengden på kassen forandres passer i alle fall ikke standard mellomaksing, og du må få spesiallaget akslingen.

Har selv en 530 V8 som planlegges bygget om til 540 med 6 trinns kasse. Jeg har delene liggende, og de er vanskelige og dyre å få tak i. Kjørte bilen ca 55 mil på hjemturen og bilen funket ok. Har aut.kassen fra denne bilen og kan selges billig hvis du ikke får tak i manuell kasse. Men mistenker at man mister mye effekt med gamle aut.kasser som har passert 250.000 km. Så forstår godt at du vil ha manuell bil.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg hadde fått tak i mellomaksling fra 530 manuell også ZF girkasse fra 525 så vil det passe? Vet ikke hvor tykk adapterplata er,10-15mm kanskje.. Skal hente girkasse og converter i helga for 700kr, men ønsker i nærmeste framtid å bygge om til manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...