Gå til innhold

ØK. M62B44

Andypandy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje m62b44 preface motor til salgs i Stavanger.

Har en slik motor som jeg ikke kjenner tilstanden på, annet enn at selger sa den kom fra en svensk bil. Registeret må uansett kontrolleres på disse motorene. Det er den største svakheten. Motoren ser bra ut inni så langt jeg kan se.

Hvis jeg gir opp et ombyggingsprosjekt til 540 så har jeg en annen 4.4 preface motor som er påkostet mye. Kjørt ca 210.000 km. Kjøpte motoren av en bekjent. Hele registeret er byttet, samt mange pakninger og bl.a M3 3.2 kjedestrammer. Delekostnaden var på 13.000 kr. Arbeidet utførte en dyktig mekanikerkompis. Det gikk ca 20 timer arbeid på jobben.  Dette hadde vært en veldig dyr jobb på verksted. Motoren er kjørt mindre enn 5.000 km etter denne reparasjonen. Mange kjører og håper på det beste angående det dårlige registeret på M62 motorene. Dette er også hovedårsaken til havari på disse motorene. Fra ca 150.000 km må man ta affære for å unngå motorras. Til denne motoren har jeg hjerne med EWS modul og nøkkel og.

Vet ikke om du trenger motoren til original 540 eller 740, eller om det er til ombygging?

Det er mulig at 6 trinns manuell kasse med M5 svinghjul og clutch også kommer for salg hvis ombyggingen ikke fullføres.

Du har jo muligheten for å komme innom eller vi tar en prat.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Har og en annen styringsenhet som EWS er fjernet på til m62b44 preface

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik.

er evt reserve motor til min 98 mod 540 automat som bikker 300K på teller snart og har noe små problemer.

Hva pris tenker du på den svenske motoren og er den komplett elle kun blokk/topp?

og pris på evt den andre som du holder på med sjøl?

ja kan altids komme innom å få sett på dem ein dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skrev et svar i går som jeg glemte å fullføre, og så gikk det tapt.

Den svenske 4.4 motoren er ganske komplett. Da registeret på den andre 4.4 motoren ble byttet lånte kompisen noen ytre deler fra motoren. Denne motoren kan selges for 7.000 kr. Den er etterhvert blitt aktuell for folk som bygger om på motoren med M60 deler til bruk mest i E34 og får ca 320 hk etterpå. Jeg har tenkt på det samme, men vet ikke om det blir noe av.

4.4 motoren med overhalt register selges for 13.000 kr hvis den blir solgt. Skal du gjøre noe med din motor kommer du fort opp i denne prisen, og da uten arbeidspenger. Innsugspakninger m.m er dyrt til disse motorene.

Du kan komme innom en dag hvis det passer.

Hilsen Eirik,

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, okey ja får tenke på d da d bare er reserve motor å igroen kun blokk å topp eg trenge, da alt er nytt på min, men noe mistanke om for mye varmgang i bakre sylinder begrunn av muligens  tett kat som er stor svak het på disse.

jobber på mekonomen stavanger så ikke noe stress eller dyrt med deler så det går fint hehe.

Hvor holder de til så konne eg evt komt å sett på dem en dag?

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk endelig veid min 520ia med 4.4 motor og 6 trinns kasse montert. Det mangler bremser framme, eksos, bensin og noen andre deler. Bilen veier mindre enn jeg fryktet, selv med klimakompressor og klimavifte/kondensator montert. 540 bakstilling står og på. Jeg fant vekter ut fra delelister på delene som mangler, og la dette til. Det er ikke mange kilo om å gjøre før jeg har 300 kg nyttelast.

Så nå blir min originale estorilblå ombygd til 540 og da beholder jeg motoren med overhalt register.

Motoren fra Sverige vil være til salgs. Kanskje  plukker jeg av noen deler og selge blokk og topp billigere.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...