BMWaustria Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Hei, noen her som har peil på tenningsproblem på en BMW E39 M54B22 motor. Bytta plugger forrige uke, da starta ikke bilen kom frem til at coilene var såpass sliten at motstanden i de nye pluggene var for høy. Satt i de gamle å den starta. Gått helt fint til nå. Plutselig lugga motoren og motorlampa lyste. Feilsøkte å fant ut at det var tenningsfeil på syl 2 og 5. Skifta til nye coiler på disse. Feilsøkte igjen, nå var det tenningsfeil syl 2,5 og 6. Lurer på hva dette kan være? kamakselføleren (eksos) trenger vel gnist for å funke, kan dette være problemet? Dysene er det ikke da den tenner på alle syl alt over 2000 rpm. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 (endret) Ville også sjekket opp i dyser og bensintrykk Eventuelt tatt en kompresjonstest for å sjekke opp i tilstand på motor. Ett lite triks for å sjekke om coilene er gåen er å flytte den over på en annen god sylinder for å se om feilkodene flytter på seg så slipper du unødig å bytte deler som er ok Endret September 6, 2016 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWaustria Skrevet September 6, 2016 Forfatter Share Skrevet September 6, 2016 Jepp, tenkte å prøve det etter jobb idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWaustria Skrevet September 6, 2016 Forfatter Share Skrevet September 6, 2016 Noen som har vært borti DME releet er defekt? og om den kutter totalt ut eller delvis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå