Julianv Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 (endret) Hei! Bilen min fikk alvorlig hikke her i går, bilen var skyhøy bak og blinket på Leveling fault så noe var gale med luftsystemet bak. Jeg tok en diagnose og fikk permanent feil på høyre sensor bak. Måtte på butikken så tok sjansen og kjørte rolig. Etter 2 km endret CCC til tysk(?), aux forsvant og jeg fikk feil på alt mulig fra girkasse til dekktrykksensorer. Så her var det jo noe muffens med det elektriske. Leste ut feilkoder på nytt, 18 feil. Rev opp bagasjerommet og fjernet reservehjul: Yes, vann rundt to styreenheter og i hjulbrønn. Demonterte alle og tørket de skikkelig, men så at modul til luftfjæring bak var begynt å eire. Tok sjansen etter en grundig rengjøring og alt virket bra, ingen feilkoder. Begynte å kjøre og den sank helt ned bak igjen. Pling, ny feil på luftfjæring. Så her må det ny modul til, men jeg MÅ kjøre bilen i morgen til jobb. Er det noen mulighet å lure systemet? Tvangskjøre til rett høyde i Inpa/Rheingold og ta sikring til pumpen? Bilen er ikke kjørbar slik som dette med 20" i alle fall. Ligger i innerskjermen og skraper Håper noen lure hjerner kan redde dagen i morgen På forhånd takk, Julian EDIT: Må denne kodes? Eller er det PnP? Endret September 11, 2016 av Julianv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 Kan fortelle hvordan jeg fikset det selv: Tok ut modulen igjen og fant frem Captain Morgan. Renset skikkelig og fjernet hvert eneste spor av irr. Blåste alle kontakter ren og vips, alt fungerer Så om noen får problemet er det ikke alltid nødvendig med ny modul, litt Captain Morgan fikset jobben Så får vi se hvor lenge det holder. Krysser fingrene for lenge, for modulen koster ikke mindre enn 4500 kr. Nå er jeg bare spent på hvor vannet kom fra, eller om det har vært der lenge. For dreneringer ble modifisert for noen uker siden og alt renner der det skal. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå