Gå til innhold

CiC; trøbbel med lyd

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter altfor mange timer på google og forumer uten å finne noe konkret så kryper jeg til korset å lager tråd.. :)

Jeg har siden jeg overtok min E61 LCI hatt litt trøbbel med lyden via aux.
Det vil si, alt fungerer, men om jeg spiller middels høyt - høyt så spraker det i diskanter og lyden i venstre kutter i millisekunder når den treffer spesielle toner.
Utrolig irriterende, for lyden er jo krystallklar og pen.

Jeg har Hifi-pakken med forsterker baki.

Jeg tok en ekstra test idag med CD bare for å utelukke høyttalere og der spiller det helt perfekt.
Jeg har prøvd forskjellige mobiler, kabler og bruker nå en BlueTooth -> Aux.
Såvidt jeg kan se på AUX-DIY så er det ikke noe som kan være gale ved montering da det bare er tre kabler inn på CiC.

Problemet er der ikke i det hele tatt vis jeg skrur ned bare ett hakk på volumet fra der det spraker/kutter.

Håper noen kan komme med tips og ideer for jeg begynner å bli gal :lol: 

Endret av Julianv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skjer ingen forandring når jeg vrir på aux kabel eller ligende. Kan vrikke rundt uten å fremprovosere lyden.
Skikkelig merkelig fenomen. Tror jeg skal ta ut hele CIC og sjekke kabel hele veien. Virker nesten som den får inn et annet signal eller noe. Spraker i begge diskanter ved spesielle lyder (spesielt kvinnestemme). Og venstre diskant forsvinner i millisekunder til tider. Skikkelig frustrerende for det er jo knall lyd i anlegget ellers :)

Og kun ved middels-høyt til høyt volum. Kan som sagt skru ned bare ett hakk og problemet forsvinner.

Men jeg liker høy lyd, og var jo derfor jeg valgte en med HiFi pakken

Endret av Julianv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...