Gå til innhold

Bilen vil ikke kjøre


Frejoa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Kjørte en tur da bilen plutselig begynte å miste effekt. Hadde kjørt i over en time, og helt uten forvarsel ble det mindre kraft. Var selvsagt i en tunnel da dette skjedde, så jeg gitte ned i førstegir og kom meg akkurat inn i en nødlomme. Bilen starter med en gang, men dør fort ut. Jeg har forøvrig byttet kamsensor for to år siden og har nesten ikke brukt bilen de siste to årene. Det virker ikke som det er der problemet ligger, da bilen bare kinna hver gang jeg startet den. Bilen brumler mye mer, så kan det være problem med tennpluggene/coil? Ville bilen da starte for så å dø ut med en gang? Andre forslag?

Håper på raske forslag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kan høres ut som veivsensoren har konket ut Bytt den Hører til stadighet om M50 52 motorer som trenger ny cam eller veivsensor De begynner å bli slitt alt mellom 80 til 100.000 Få bytter disse før bilen stopper, men det kan lønne seg å bytte disse mhp forbruk også. J byttet nettopp veivsensor og fikk en sprekere bil tilbake Sensoren så slitt ut utvendig også P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, pedro skrev:

Hei Kan høres ut som veivsensoren har konket ut Bytt den Hører til stadighet om M50 52 motorer som trenger ny cam eller veivsensor De begynner å bli slitt alt mellom 80 til 100.000 Få bytter disse før bilen stopper, men det kan lønne seg å bytte disse mhp forbruk også. J byttet nettopp veivsensor og fikk en sprekere bil tilbake Sensoren så slitt ut utvendig også P

Har forøvrig M54-motor, men det kan være et forsøk. Er det ikke mer vanlig at den kinner når man starter den igjen da? For min starter uten problem, men turtallet faller ned med en gang og stopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...